Welk merk?

Die VSF fietsen zijn in nederland en belgië toch bijna niet te vinden ??

In plaats van VSF kan je ook op Fahrradmanufactur zoeken, bijv. Nederland en België, voldoende dealers zou ik zeggen.

Is waar :wink: …allemaal beetje ver van mij gewoon :wink: klopt het dat ik nergens riemen vind bij hun modellen ?

klopt het dat ik nergens riemen vind bij hun modellen ?

Nee, dat klopt niet, gewoon even op hun site kijken en zoeken op Gates:

Waar woon je ongeveer?

Dankje, inderdaad toch aanwezig :smiley:
Zedelgem, dichtst is Oostende…zal morgen eens horen of ze iets staan hebben… Dat is blijkbaar moeilijk…je vindt een fiets, maar kan nergens een testrit doen…

De verschillen modellen VSF/Fahrradmanufaktur hebben zover ik weet hetzelfde soort frame dus mochten ze niet de S-300/T-300 op voorraad hebben maar wel een andere model, probeer dat dan eens.

VSF/Fahrradmanufaktur vallen over het algemeen “lang” uit, dat wil zeggen de afstand tussen het zadel en het stuur staat wat verder uit elkaar. Voor mij geen probleem, ik zit liever wat dieper maar mocht je dat niet willen dan kom je waarschijnlijk op een kleiner framemaat uit.

Misschien kan je nog andere winkels vinden m.b.v. Fietsmerk VSF Fahrradmanufaktur

Het klopt inderdaad wat je zegt; veel Nederlandse merken kennen geen goede prijs/kwaliteit verhouding meer. Hierdoor wordt uitwijken naar Amerikaanse merken vaak aangeprezen. Ik was benieuwd of je al voorzien bent van de fiets aangezien mijn late bericht, maar om er even op in te gaan;

Er komt dit jaar een e-motor voor de fiets uit (www.clip.bike). Dit kan een oplossing voor je zijn als ik naar je budget kijk (ben hier zelf namelijk erg van onder de indruk haha!). Daarnaast zou ik zelf ook sneller voor de vering gaan dan andere extra’s! Dat geeft lijkt mij veel meer comfort!

Groetjes,
Marco

Sinds twee weken heb ik een Batavus Dinsdag Exclusive die ik voornamelijk op specs heb gekocht: Gates riem, Magura velgrem, Alfine 8. Het blijft op basis hiervan een mooie fiets. Maar Batavus heeft m.i. een stuctureel probleem: montage kwaliteit.

Ik kreeg na een week al last van een piep precies op het moment dat je geen kracht meer op de pedalen zet. Dit werd erger en werd een tik, ook tijdens het fietsen met kracht op de pedalen. Van mijn dealer Bikes en Care in Zeist komt weinig care, dan maar zelf op onderzoek uit. Wat blijkt; drie van de vier bouten waarmee het voortandwiel op de crank zit zaten los, en erg los. Verder had ik in dit forum al gelezen dat veel Gates riemen veel te strak staan bij aflevering. Ik had de juiste riemspanning daarom bij Bikes en Care twee keer vòòr aflevering benadrukt. Tevergeefs.Thuis bleek de riem met behulp van de Gates app veel te strak te staan.

Mijn zoonje heeft een jaar geleden een nieuwe Batavus Old Dutch opoe fiets gekregen. Na een paar maanden zat het achterspatbord onder bij de trapas los waardoor ook de clips van jasbeschermers afbraken. Rotklus om te fixen omdat het achterwiel eruit moet. Dit was een Fiets-on-line Internet fiets dus probleem met service. Gemaild met Batvus. Ontwijkend antwoord: “In het algemeen worden bouten vast gedraaid met een momentsleutel, we geven wel aan bij een controlebeurt de bouten en moeren te controleren, omdat ze na verloop van tijd los zouden kunnen trillen”.

Ik weet nu beter. Mijn advies: mijd Batavus of check na aankoop alle bouten.