Welke elektrische fiets?

Ben op zoek naar een elektrische fiets die veel kracht heeft.

Heb gereden op een Gazelle Orange Innergy uit 2010/2011 merkte weinig van de motor die bij deze in het voorwiel zit, je moet zelf flink kracht zetten vind ik.

Wie heeft verschillende merken getest en weet welke fiets echt een flinke trapondersteuning geeft zonder dat je jezelf teveel in moet spannen.

,

Vraag: Vorig jaar 2 Pointerfietsen E Forta gekocht met de grote accu ,hierop moet je 120 km kunnen fietsen. nu helaas met hoogsten 45 km en niet eens met altijd ondersteuning houd het op. Accu volgens Pointer getest 2013 is goed. Vandaag fiets weer gehaald bij Cyclecentrum Schaijk deze had er zogenaamd 92 km op gefietst en had vervolgens nog accu over. Zowel mijn vrouw en ik hebben nog nooit meer dan 45 km gereden op 1 accu lading. Gereden volgens uw instruktie harde banden niet op vol vermogen 2 streepjes. Mijn idee hierover is dat hij gewoon is gaan fietsen zonder ondersteuning. Kreeg de fiets terug met de mededeling deze is goed, kan er niets aan doen en hier gaat teveel tijd inzitten. Jammer van fietsen die ruim € 2000,= kosten met de zware accu daar mag je toch meer van verwachten. Begrijp best dat 120 km extreem is maar 65 moet toch gewoon haalbaar zijn. Pointer dit is geen goede reklame .

Van: Pointer Rijwielen [mailto:info@pointerrijwielen.nl]
Verzonden: vrijdag 20 juni 2014 14:05
Aan: info@alive.nl
Onderwerp: RE: Contact aanvraag via www.pointerrijwielen.nl

Het is een ondersteuning van 50% Accu, 50% gebruiker,dan is Uw kracht te weinig, deze verhogen dan gaan de km vanzelf omhoog , let op lees goed de gebruiksaanwijzing, niet in hoge instellingen fietsen, als het geluid van de motor zacht is heeft U de goede instelling. Er zijn gebruikers die er 200km mee halen met het juiste gebruik en eigen kracht van 50%. Er zelf eens goed mee leren om te gaan, het product is uitstekend, succes. Met vr gr Pointer Rijwielen B.V

Toch wel vreemd dat dan 2 personen precies dezelfde fout maken, het geluid van de motor is bij beide fietsen altijd zacht.
Dus het verhaal wat u hier onder neerzet is niet relevant.
We hebben een fiets van de Lidl gehad prijs 399.- hier konden met een kleine accu ruim 40 km mee fietsen, dus ga ons nu niet vertellen hoe we met een fiets moeten omgaan.
We hebben spijt dat we Pointer fietsen gekocht hebben, en zullen ieder vertellen hoe ons deze fietsen bevallen en hoe slecht de service is.
Antwoord Pointer

We delen Uw onterechte opvattingen niet, Uw verhaal deugt van geen kant, zaak gesloten.Met vriendelijke groeten Pointer Rijwielen B

Hallo,

Ik sta op het punt een elektrische fiets te kopen.
Deze fiets is in bestelling meer ik wacht er al 1,5 maand op, en week per week wordt de leverdatum opgeschoven: Turbo Vado 3.0 | Specialized.com
De andere fiets heb ik afgelopen weekend getest en is is direct leverbaar: SUMMER CX-500 | Norta

Welke van de 2 zouden jullie kiezen en waarom (prijs telt niet mee in de beslissing)?
Ik weet, het zijn 2 totaal verschillende fietsen. De Turbo Vado 3.0 ben ik opgevallen aangezien deze bij VAB e-bike 2022 is (https://www.vab.be/nl/bike-of-the-year), en die Norta heb ik eigenlijk afgelopen weekend getest in de winkel en vond ik ook wel fijn rijden.

PS: mijn vriendin heeft al een Turbo Vado 3 maar vrouwenmodel.

Hallo,
Dat zijn mooie fietsen. Nog nooit van gehoord, dus bedankt voor het laten weten van die merken.
Zelf heb ik een vergelijkbare fiets een DutchID Infinity GT.
Voor mijn speelde zeker mee: Geintegreerde battery in het frame, schrijfremmen, zithouding (niet teveel naar voren zoals een mtb), de sterkere CDX belt / riem, het mooie Bosch Intuvia kleurendisplay met navigatie (indien gekoppeld met smartphone), en dat fietsenwinkels snel aan onderdelen kunnen komen indien er wat is. (begreep van een fietsenwinkel dat dit voor duitse fietsen soms wat lastiger kan zijn). Die sterkere koplamp is ook erg fijn.

Ik heb mijn Venturelli B-Marathon e-bike aangeschaft bij fietsenfanaat.nl .
Ik ben er zeer tevreden mee.Tot op heden nog geen problemen ondervonden. De batterij zit in het frame verwerkt wat heel fijn is.