Welke hybride of stadsfiets

Hallo!
Ik ben op zoek naar een fiets, dat zal hier niet verbazen :slight_smile: Hopelijk kunnen jullie me met jullie ervaring en expertise helpen.

  • Ik fiets dagelijks tussen de 20 en 35 km, en af en toe een toertje tot zo’n 80 km.
  • Ik kan de fiets thuis binnen stallen.
  • Ik laat het onderhoud het liefst aan de fietsenmaker over.
  • Budget zo’n 750 euro (max max 1000). Nieuw, of een goede tweedehands.
  • Comfort en kwaliteit vind ik belangrijk.

De batavus dinsdag exclusive lijkt een goede optie te zijn. Al lijkt die nu een lange levertijd te hebben. Ook vraag ik me af of een hybride fiets met deze afstanden misschien een betere optie is?

Hebben jullie tips? Alvast bedankt!

Heb je al de vele gelijksoortige vragen en adviezen doorgenomen? In welk deel van Nederland liggen die 30km/80 km?

Als je het onderhoud het liefst aan de fietsenmaker over laat, helemaal niet mis mee, dan is het heel vaak geen slecht idee om de fiets ook bij deze fietsenmaker te kopen en daarmee wordt het assortiment vaak een stuk kleiner. Er zijn ook fietsenmakers die alleen onderhoud doen, daarmee vervalt dat.

Tweedehands zijn prima fietsen te kopen op bijv. marktplaats. Je kan geluk hebben maar ook tegenvallers, een goede keus maken vraagt wel om fietskennis en dat valt bijna altijd samen met “sleutelervaring”.

Inderdaad genoeg te vinden op het forum wat betreft de Dinsdag Exclusive, maar wat veranderd is is dat het 2021 model een Nexus-7 heeft en die staat minder goed bekend als de Nexus-8.