Wie kent betrouwbaar adres voor reviseren fietsaccu (Giant Lafree 24 V)?

Ik heb een wat oudere e-bike Giant Lafree Twist. De fiets doet het nog prima, maar de accu is versleten. Ik zoek een betrouwbaar adres om de accu te laten reviseren. Op internet zie ik enkele opties, zoals:

  • Akkudokter/BatGroningen,
  • Miton in Utrecht
  • Fietsaccu-revisie.nl in Tilburg
  • Accucompany in Riethoven

Wie heeft goede ervaringen met deze of andere bedrijven? Sommige bedrijven geven aan dat de capaciteit flink eventueel verhoogd kan worden bij de revisie. Wie heeft daar ervaring mee?

Alle tips zijn welkom. Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!!

Han

Over het algemeen zijn de cellen van het zelfde formaat (18650). Modernere cellen hebben een hogere capaciteit, dus een “upgrade” is vrij eenvoudig. Ken je Accu-Reparatie (Vianen, UT)?

Waar moet ik aan denken als je het over ONbetrouwbaar hebt?

  • Er is een “beveiliging” tegen reparatie in de accu ingebouwd
  • Je krijgt je accu ongerepareerd terug omdat een printplaatje in de accu niet kan worden gerepareerd.
  • Er wordt meerwerk in rekening gebracht
  • Oude cellen worden hergebruikt
  • Er worden cellen van inferieure kwaliteit gebruikt
  • Je krijgt je accu niet terug.

Het probleem van fietsaccurevisie is dat veel fabrikanten van accus een beveiliging tegen reparatie hebben ingebouwd.
En dan is het natuurlijk mogelijk dat er in deze nieuwe dynamische markt bedrijfjes opereren die meer beloven dan ze kunnen waarmaken.
En dan worden onderzoekskosten in rekening gebracht die hadden kunnen worden vermeden.
Ik vind dat een hanteerbaar risico.