Wijzigingsverzoek mbt genereerde GPX bestand

Ik loop al een tijdje tegen het volgende probleem aan.

Als ik meerdere GPX bestanden van de routeplanner onbewerkt  (dus rechtstreeks vanaf de download) op mijn Garmin GPSMap 62s/64s zet loopt mijn GPS vast of is de lijst met Tracks (sporen) leeg.

Ik ben enige tijd aan het zoeken geweest waar dit gedrag vandaan komt en of dit een foutje van Garmin was. Inmiddels heb ik de oorzaak van het probleem gevonden:

Garmin eist dat elke GPS Track een naam heeft. Dubbele namen zijn niet toegestaan. Normaal gesproken wordt dit ondervangen door basecamp of Mapsource te gebruiken. Ik plaats, omdat ik Ubuntu (linux) gebruik, de GPX bestanden rechstreeks op de GPS in de GPX map. (zo is het ook ontworpen, basecamp doet niets anders). Dat werkt meestal prima behalve bij de GPX bestanden van de fietsroute planner.

De GPX bestanden (gewone XML bestanden die te openen zijn in het kladblok) bevatten een <name>  </name> tag onder  <metadata>. Garmin verwacht deze <name> tag echter onder <trk>. Staat de <name> daar niet onder <trk> dan is de track dus naamloos.

Een naamloze track 1x op de GPS plaatsen gaat wel goed. Doe je dat een tweede keer dan loopt je GPS vast of is de lijst met tracks plotseling leeg.

Mijn verzoek aan de Fietsersbond: is het mogelijk om in het gegeneerde GPX bestand de <name> tag ook onder <trk> te zetten?

Het scheel een hoop nodeloos gepruts.....

Bijv. dank!

Een plaatje verduidelijkt het misschien:

Zoals in de andere topics vermeldt: die probleem is nu gefixt.

Richard Valkering
Team Fietsrouteplanner