Winterhandschoenen voor op de fiets

Nu dagen weer fris aan de oren aanvoelen ben ik opzoek naar een paar handschoenen voor de winter.
De volgende eigenschappen worden op prijs gesteld: soepel, licht, winddicht en geen gel pads,

Dit alles in een neon groen (gele) kleur. Het valt mij op dat deze kleur extra goed zichtbaar is in verkeer.

Wie heeft er tips enof ervaringen?

Zoiets? Tip, geen eigen ervaring.

De ideale winterhandschoen bestaat niet. Ik heb zelf wel goede ervaringen met de volgende. Nee, hij komt niet in neon, is niet bijzonder licht, maar het is wel de eerste handschoen die ook bij vorst mijn handen warm houdt en waarmee ik nog fatsoenlijk kan remmen. Warmhouden lijkt mij een eerste vereiste voor een winterhandschoen :wink:

(PS er zijn goedkopere winkels te vinden dan onderstaande)

https://www.mantel.com/gripgrab-nordic-handschoenen

Ik heb handschoenen van zowel Gripgrab als Roeckl.
Die eerste draag ik op gewoon koude dagen. De Roeckls haal ik tevoorschijn als het echt hard vriest hier in het binnenland. Of Roeckl ze heeft in neon kleuren weet ik niet. Die Roeckls zijn wel echt superwarm.

Hi,
Was zelf ook al tijden opzoek naar een paar lekkere warme fietshandschoenen, ben namelijk zelf ook groot fan van mountainbiken in de meest barre weersomstandigheden. Kwam uiteindelijk uit bij de verwarmde handschoenen van Heatperformance… Echt een dikke vette aanrader, veel grip, gaat lang mee, lekker warm en goede bescherming.

Een heerlijk onderwerp waar iedereen een mening over heeft.
In mijn clubje is er een lichte voorkeur voor vooral dunne handschoenen, die goed ventileren. En alles behalve wind- en waterdicht zijn.
Als het regent, neem ik twee paar extra mee.
Zodra de Aldi weer een aanbieding heeft, koop ik de hele voorraad op.

Goede echt waterdichte handschoenen (die het ook een paar uur in de regen uithouden) zijn duur. Als je handen nat worden krijg je het alsnog koud. Daarom gebruik ik neopreen handschoenen (wat duikers en surfers ook gebruiken) Je betaalt er niet de hoofdprijs voor. Je krijgt er wel zompige zweetklauwen door maar dat is minder erg dan je stuur niet meer vast kunnen houden en thuis je deur niet meer kunnen openen vanwege volledig verkleumde handen.

Hi marco,
Zeker mee eens. Handschoenen moet je ook nog is uit kiezen op het klimaat en manier van rijden, dus ja… Maar je handen moeten als het aan mij ligt inderdaad droog blijven.