Woon-school-werk

@lene Waar/hoe zou je de fietsenmaker willen kopen en evt. onderhoud willen laten doen? Het kan handig zijn om i.v.m. onderhoud een fiets te kopen via de fietsenmaker, (iets) duurder maar vaak makkelijker wat betreft onderhoud.

In een review de Cortina Mozzo N8 2018 Heren lees ik “De relatief dikke en brede banden zorgen voor comfort op een oneffen wegdek.” als dat ook geldt voor de damesversie zijn dat wat mij betreft pluspunten.

Ja die Corina Mozzo damensfiets heeft een belt aandrijving, van het type Gates CDN Urban.
Zelf zegt Gates daarover (zie hier) vrij vertaald:

Ontworpen voor de fietser in de stad en buitenwijken, met dezelfde technologie als het Gates premium CDX systeem, geeft het CDN systeem een goedkopere optie voor de “casual” gebruik

Over wat dat “casual” gebruikt betekend is nog niet veel te zeggen, daarvoor is het te kort op de markt en een enkele ervaring zegt niet veel. Zelf denk ik dat het nog een jaar twee duurt voordat je iets zinnigs over levensduur kan zeggen.

Dat klinkt misschien niet heel positief maar ik zelf ben heel tevreden met een CDX/CDN combo en heb recent een tweede fiets te gekocht met CDN Urban, de overwegingen kan je hier lezen: