Woonwerk fiets

Hey peeps,
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe woon-werk fiets.
Ik fiets enkel ±30 km dus 60 km per dag
Vereisten zijn een lichte snelle fiets en spatborden en bagagedrager,ook heb ik een voorkeur voor een derailleur.

Budget is max.1400 euro
Ik ga komende week eens een kijkje nemen naar deze fiets

Indien er andere fietsen zijn die beter is als de voorgaande of tips…mag je me altijd laten weten

Beter? Nou, dat is moeilijk om van hieruit te bepalen. De Stevens 7X Lite is beslist een heel goed aanbod. De Stevens heeft een AHead-set voor de stuurlagers en een vaste stuurpen. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Jij kiest.
Tip: Zo heeft Sensa de volgende fiets, ook licht en goed uitgerust, maar met velgremmen in plaats van schijven en bovendien met diverse mogelijke opties, waaronder Magura hydraulische velgremmen. De montage van de bagagedrager wekt meer vertrouwen dan bij de Stevens (geen montagepunt aan het frame). De Sensa werkt met een verstelbare stuurpen (hoogte en hoek).
http://www.sensabikes.com/bikes/trekking/827/superlite-gent?c=25

Hmm,
De bagagedrager daar heb je inderdaad wel een punt.
Schijfremmen waarschijnlijk ook wel,ik hoor er veel piepen als ik onderweg ben naar het werk

De sensa fiets vind ik er wel niet zo sportief uit zien.
Ik heb geen aandelen bij stevens fietsen maar er is wel een dealer achter mijn hoek.

Dan zou dit beter zijn en nog goedkoper

Een Stevens dealer om de hoek komt niet veel voor. Althans, enkele jaren geleden waren er echt weinig in Nederland. Bijna €300,00 goedkoper is heel veel en dan is Deore nog altijd een heel degelijke groep. Kettingen en cassettes slijten toch bijna even hard op dit niveau, behalve XT dan. Die kun je altijd nog bij de eerste vervanging monteren.