Zadel

hoi ik wil graag een nieuw zadel kopen. maar ik zou graag wat ervaringen willen horen en welke volgens jullie het beste is. ik heb al wat informatie gevonden op https://www.wielrenner.eu/racefiets-zadel-test/. graag hoor ik van jullie:)

  1. er is niets zo persoonlijk als een zadel. Denk eens aan de afstand tussen de zitbotjes. Die afstand is bij vrouwen groter, maar bij mannen zijn er ook grote verschillen onderling.
  2. waarvoor gebruik je het zadel: tochtje van 40km op de racefiets of ga je naar Portugal fietsen?

Aanvulling.
Ik heb de gegeven link bekeken. (Dat is wel een commerciele site) Maar wat hier opviel is de keuze van het beste zadel van de test: de Selle Italia C2 Gel Flow. Ik heb dat zadel toevallig kort geleden gekocht, maar kon er niet lekker op zitten. Het ligt weer in de kast. (is eventueel te koop…) En dan moet je weten dat ik op 3 fietsen Selle Italia SLR Gel Flow zadels heb. Al tienduizenden kms. Heerlijk! Maar die zijn een stuk duurder, dus ik dacht: “die C2 Gel Flow zal ook wel goed zijn voor €30 minder”. Niet dus. Zo groot kan het verschil zijn tussen zadels die op elkaar lijken (en toch aardig wat tientjes kosten). Het gaat hier niet over cheapo’s. Zadels moet je testen.