Zeeland verkennen met fiets en B-turtle

Hallo,

Ik wil heel Zeeland verkennen met e-bike en b-turtle, dus van camping naar camping.

Hoe is de verbinding tussen de eilanden? Is er meer mogelijk dan Oosterscheldekering/Zeelandbrug en veerboot Vlissingen-Breskens?

Het liefst fiets is van zuid naar noord maar dan moet ik over Antwerpen…

Wie kan mij tips geven?

Ik moest even opzoeken wat een b-turtle was.
Leuk.

Antwerpen kan je vermijden met de pont Lillo Doel
Alle andere pontjes staan op deze site.
https://veerponten.nl/

Je complete route kan je plannen met deze fietsrouteplanner.
Deze planner geeft ook inzicht in pontjes.
Maar zegt niet hoe je Westerscheldetunnel bij Terneuzen moet overwinnen. Er is een bus voor standaardfietsen.
En zegt ook niet dat de Haringvlietbrug tussen Stellendam en Hellevoetsluis komende zomer is afgesloten. Er is een vervangende pont.

https://routeplanner.fietsersbond.nl/

Bedankt Maria,

Ja sorry, b-turtle had ik wel even toe kunnen lichten.
Ik ben er ZO BLIJ mee!

Met 1 site tip ben ik heel goed geholpen, de veerponten.

Routeplanner van de fietsersbond ga ik weer proberen. Binnen Leeuwarden geeft hij na het eerstvolgende kruispunt al niet meer aan waar ik heen moet…

Een b-turtle is een vouwwagen voor achter de fiets.

Het is een goede planner om je reis voor te bereiden.
Als je een planner zoekt die je al fietsend afslagaanwijzingen geeft, is deze planner niet de beste keuze…

De deskundigen verschillen van mening wat de beste manier is.
De een zweert bij zijn telefoon, de ander bij een GPStoestel.
De een werkt met dynamische routes met afslagaanwijzingen. De ander werkt bij voorkeur met onverandetlijke tracks.
Een telefoon zuipt stroom. Vooral als de zon er op schijnt.
Een GPStoestel heeft een helder scherm, en is echt waterdicht.

Ik werk met een track op een GPStoestel.
De track heb ik 's morgens gemaakt op mijn telefoon met de routeplanner van de FB in browsermode.

Vooropgesteld: zeeland verkennen staat nog op de “to do” lijst.
Hoe zou ik die reis aanpakken?
Met een b-turtle of bagagefietskar is de trein geen optie dus of fietsend er naar toe, of mij laten wegbrengen en ophalen met een auto.
In zeeland zou ik de, jaarlijks vernieuwde, fietskaart gebruiken van “vrienden op de fiets” (waar ook veerpontjes op vermeld zijn), de deelkaarten van knooppuntenroutes, de bij voorkeur groene fietsborden van wegbeheerders en bij ‘verdwalen’ gewoon vragen aan de inwoners waar ik naar toe moet/zou kunnen. In uiterste noodzaak laat googlemaps mij zien waar ik ben (heel kort gebruikt) en dan de kaarten er weer bijgehaald.
Daarnaast zou ik niet de illusie hebben in een paar weken tijd alle bezienswaardigheden te kunnen bezoeken en alle mooie/iconische routes te kunnen rijden.

Vrienden op de fiets-kaart heb ik. Dat de pontjes daarop staan, wist ik nog niet. Bedankt voor de tip! Knooproutepunten met een karretje achter je fiets zijn geen optie. Ik ga altijd ‘snel’ van a naar b, zoek een leuke camping en ga van daaruit de omgeving verkennen (vaak adhv knooppunten). Ik neem ruim de tijd om Zeeland te verkennen. Tijd aan mezelf!!