Zijn er verschillende soorten stuurdempers voor een bakfiets?

lieve allemaal,

Ik ¨BakfietsMoeke¨ ben bezig met het pimpen/ restaureren van mijn Classic Bakfiets.
Nu stuit ik op 2 stuurdempers die onder de bak zitten (deze zijn blijkbaar niet origineel) want met google is het merk niet te achterhalen. (merk: Lispa )
Nu is er 1 probleem met mijn oude Lispa-stuurdempers heb ik een korte draaicirkel (dat is natuurlijk super) met de originele stuurdempers heb ik een draaicirkel van een boot ( dat is dus iets minder) tevens zijn de originele best aan de prijs.
Mijn vraag is: Zijn er verschillende soorten stuurdempers te krijgen voor de bakfiets met verschillende lengtes zodat de draaicirkel iets korter gaat?
En zijn die er ook in een iets leukere prijscategorie?
Ik hoop op leuke reacties
alvast bedankt.

@bakfietsmoeke Dit is geen eenvoudige vraag. Slechts enkelen kennen deze problematiek. Ik niet. Kun je misschien een fotootje van de bakfiets hier plaatsen? Met name ook van het montagepunt?

Vroeg me af wat ik bij stuurdempers op bakfietsen moest denken en vond deze video:

Zoals @Sjef al aangeeft zijn dingen heel afhankelijk van waar de demper zit, dus ja, een foto is handig.

Wat van belang is voor een demper is:

  1. de minimale stand in cm (helemaal ingeschoven)
  2. de maximale stand in cm (helemaal uitgeschoven)
  3. de bevestingen (een schroefoog of een haaks kogelgewricht)
  4. de dempingsfactor

1/2/3 zou je moet kunnen bepalen, 4 is moeilijker.

Met 1/2/3 zou ik eens wat fabrikanten van bakfietsen gaan om te zien of ze z’n soort demper hebben.

Ik heb nog wel van mijn oude Babboe bakfiets liggen.
Die kan ik je in ieder geval wel opmeten.

Gr. Mario