'Zorg voor meer openbare toiletten in natuurgebieden'

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/zorg-voor-meer-openbare-toiletten-in-natuurgebieden/

Wat ik begrijp uit de media van boswachters is het verschrikkelijk druk in de natuur. Dus toiletten plaatsen zodat nog meer mensen de natuur ingaan, werkt averechts. Toiletten horen niet in de natuur, het is geen pretpark.

Juist! kunnen ze niet thuis plassen enz? Toch maar een luier aan dan! :grin:

Ik begrijp van Belle en Sjef dat mensen die blaas- of darmproblemen hebben niet de natuur in mogen.
Of dat ze op zijn minst maar met een luier aan moeten gaan wandelen.
Dan mag ik voor ze hopen dat ze zelf nooit last krijgen van een darmaandoening of zelf even een wandeling gaan maken met een luier vol ontlasting.

De druk op de schaarse natuurgebieden is enorm groot en groter zelfs door de coronacrisis. Een manier om die druk te verlichten is te beginnen parkeerplaatsen in en rond die gebieden op te heffen. Als je de natuur in wilt kom je maar te voet of op de fiets.

Met uitzondering uiteraard van enkele gehandicaptenparkeerplaatsen, dat spreekt voor zich. Een toiletpot naast zo’n gehandicaptenparkeerplaats maakt het natuurgebied ook toegankelijk voor mensen met een darmaandoening.

Het plaatsen van een toilet of dixie is geen groot probleem… het onderhoud is iets anders.
Als daar niet dagelijks iemand gaat poetsen is het snel een plaats waar ik niet binnen kom…

Ik begrijp dat mensen met darmproblemen graag iets willen… maar met de fiets ben je toch snel bij een cafe.

Een visie teveel op medelijden gebaseerd. Mijn familielid heeft geen dikke darm en heeft de Kilimanjaro (+6000 m) in 3 dagen beklommen. Dat is nog eens wat anders dan een boswandeling in de middag!! Er wordt in Nederland teveel gezeurd. Luxe en nog eens luxe!

1 like

De natuur alleen toegankelijk voor de volledig gezonde en door uitsluitend menskracht aangedreven fietser.
Boa’s in camouflage kleding die loeren op achter bomen staande of hurkende recreanten.
Toegangspoorten waar men, volledig automatisch, je BMI scant.
Rokers, zingende kinderen, trage bejaarden of mensen zonder askruisje op het voorhoofd??
1 schot grove hagel zal ze wel leren, de recreërende minkukels.
De natuur terug aan de elite!! Zo eens met de hierboven gedane diverse aanbevelingen.

2 likes