Onderdelen zoals versteller vervangen

Hallo allemaal,

Ik weet nog nauwelijks iets van het sleutelen aan fietsen maar ik wil er graag wat meet over weten zodat ik mijn eigen fiets kan onderhouden en mooier maken. Mijn eerste vraag is de volgende.

Ik heb een fiets met een trommelrem (of zijn het altijd trommelremMEN, dus voor en achter?) en drie versnellingen. Het gaat om naafversnellingen maar dat is volgens mij ook logisch al je een trommelrem hebt. Ik vind de versteller die op mijn fiets zit niet mooi. Ik vind duimversnellers zoals deze hieronder wel mooi. Ik lees ook dat die gecshikt is voor een naafversnelling.

http://hollandbikeshop.com/fietsonderdelen-stadsfiets/fiets-versnellingen/fiets-versnellingshendel/versnellingshendel-s-a/sturmey-archer-versteller-hsj762-3v/

Is het mogelijk om de versteller te vervangen? Kan ik de bestaande kabel daar gewoon op aansluiten?

Groetjes!

De vraag is welk merk naafversnelling heb je nu dan?, want de versteller van Sturmey Archer (zoals op de link) werkt alleen met een 3speed Sturmey Archer versnellingsnaaf en ziet er ook altijd zo uit, behalve als die heel oud is. Ook kan de kunststofkap gebroken zijn of de opschriften staan in het metaal gegraveerd. Heb je een ander merk naaf, dan kun je niets met deze versteller. Ook de kabels zijn verschillend.
In de kantlijn: trommelremmen zitten vaak op voor èn achterwiel, maar niet altijd. En er zijn ook (oudere) sportfietsen die zowel een (aluminium) trommelrem hebben gecombineerd met derailleurversnellingen.