Van A naar B, met afstand

Kan geen mogelijkheid vinden om een route van A naar B te plannen, en vervolgens ook een afstand in te vullen. Bij een rondje kan ik een afstand ingeven, maar niet bij van punt naar punt. De afstand van A naar B is bijvoorbeeld 25km, maar ik wil een route met een willekeurige omweg zodat dit 50 km wordt.

Dank voor jullei reacties, Eric

Gerelateerd hieraan vind ik het gedrag in het “Plan een rondje” gedeelte ook erg verwarrend. Het is daar wel mogelijk om een afstand op te geven, maar als je ook de optie “Via” gebruikt, dan doet dat niks (dat is er vast aan gerelateerd dat deze optie überhaupt niet beschikbaar is bij de enkele reis). Dat wordt weliswaar vermeld in de handleiding (dat het niet “nodig” is om het schuifje te gebruiken; zeg maar gewoon dat dat niet werkt…), maar:

  • Het is niet duidelijk in de interface. Als de combinatie niet werkt, maak dan op zijn minst het schuifje inactief zodra een via-punt is ingesteld, zodat duidelijk is dat dat nu niks doet.
  • Het zou om dezelfde reden als Ericz hierboven aangeeft wel enorm handig zijn als het wel werkte.