Verkeersboetes verhoogd voor fietsers

Boetes voor fietsers - Fietsersbond.
Ok, wanneer wordt de eerste wielrenner beboet?

  • Nooit verlichting
  • Geen fietsbel
  • Geen reflectoren
    Ik zeg er wel eens wat van als ik plotseling wordt ingehaald.
    Dan krijg ik:
  • Wel: asociaal gedrag

Mijn vraag is: Kan er een lobby komen, dat er op wielrenners wordt gecontroleerd of ze zich gewoon aan de regels houden?

Oké.

En wat is nu precies je vraag?

Wat ík me dan weer afvraag: hoe bepaalt men het verschil tussen “Tegen rijrichting inrijden” (€ 70) en “Verplichte rijrichting negeren” (€ 45)?

Als je een verplichte rijrichting negeert rijd je toch per definitie tegen de rijrichting in?

Mijn vraag is: Kan er een lobby komen, dat er op wielrenners wordt gecontroleerd of ze zich gewoon aan de regels houden?

Het staat een ieder vrij een lobby te starten.

Op de DPG clickbait factory (AD.nl en alle daaraan gelieerde sufferdjes zoals Tubantia, Stentor, PZC, Limburger, Gelderlander etc) is trouwens meer dan genoeg ophef over vermeende overlast door wielrenners.

Ik neem aan dat een substantieel deel van de kiezers en een hopelijk iets minder substantieel deel van de volksvertegenwoordigers dat leest, dus in die zin denk ik dat de ‘lobby’ er al wel is.

1 like

Ga je lekker op Facebook mengen tussen de toetsenbordridders die dagelijks oproepen tot geweld tegen “wielrenners”, maar blijf hier lekker weg met je vooroordelen.

HĂ© Wolfje, ik fiets elke dag.
Het gebeurt regelmatig.
Dat zijn echt geen vooroordelen.
Veel wielrenners houden zich niet aan de regels.
Geen bel, geen reflectoren, (geen manieren).
Terwijl deze items een paar gram wegen.
Een beetje extra gewicht is toch niet erg?
Je bent toch aan het trainen en dan is weerstand toch juist goed?

Ik woon in een straat met twee eenrichting fietspaden.
90% van de gewone fietsers kiest er voor om het fietspad te nemen dat tegen de rijrichting in gaat.
De wielrenners, geen uitgezonderd, kiezen voor het fietspad in de goede rijrichting.

Met enige regelmaat neemt een “gewone” fietser het recht in eigen hand, en geeft alle fietsers die niet zijn regels volgen een duw.
Ik hoop dat jij, @marceluitnl , een van de mensen bent die vertrouwen heeft in het bevoegd gezag.

HI Stoempert,
Framing is niet aardig en ik geloof het niet.
Verder houd ik me aan de regels. Ik ben een van de weinigen die overal zijn hand uitsteekt als ik links- of rechtsaf ga.
“Je doet het voor een ander!”.
Mvg,
Marcel

1 like