Verlichting bakfiets

 

Een vraagje

ik heb een bakfiets met twee wielen voor en 1 wiel achter

Welke verlichting moet ik dragen ,volgens de wet op dit soort bakfiets en mogen richting aanwijzer op de bakfiets

Wie weer dit

Bij nacht voert een gewone bakfiets (met twee voorwielen en een achterwiel) twee witte of gele koplampen vóór en een rood achterlicht en een rode reflector achter. Meer verlichting is niet toegestaan, meer reflectie wel.

Ik heb ook een (Babboe) bakfiets met 3 wielen en het is een groot probleem hier goede verlichting op te krijgen. Hij werd met zeer slechte lampen afgeleverd en nu ben ik tijden al aan het prutsen om veilig in het donker onderweg te kunnen zijn. Fietsenzaken zeggen je niet te kunnen helpen en met gewone led-jes is het ook niet ideaal. Ik heb zelfs dure reflectorstickers, die ook op politiewagens zitten, gekocht en op de bak geplakt, maar krijg nog steeds reacties van mensen dat ze me zo slecht zien in het donker.

Wat te doen? ik vind het raar dat je achter slechts 1 licht mag dragen, je bent immers veel breder en een auto ziet dat pas heel laat! Enkel reflectie op de bak en wielen lijkt ook niet te volstaan.

Ik hoop dat er mensen zijn die hier meer ervaring mee hebben en een tip kunnen geven. Ik weet het echt niet meer.