Verlichting op accu - verbindingen


Ik heb een kabel met een soort plug vanuit de accu (wit) en een kabel vanaf de lamp met een plug (zwart).

Hoe kan ik deze twee het best op elkaar aansluiten?

De kabel met het witte stekkertje/plug is de voorbereiding voor de verlichting die al gemaakt was om het aan te sluiten vanuit de winkel. Het lijkt erop dat deze in een ander onderdeel hoort te schuiven. Hetzelfde geldt voor de zwarte stekker vanuit de lamp. Maar samen past het niet. Aangezien de witte stekker/plug het best gemaakt lijkt te zijn, zou ik de zwarte vanuit de lamp willen aanpassen.

Welke aansluiting (plug-schoen) zou ik nodig zijn om het zwarte stuk te vervangen en op het witte stekker/plug te laten passen?

Ik neem aan dat de twee kabel met elkaar verbonden moeten worden.

Zo ja, dan zou ik beide connectoren eraf halen en de verbinding maken door de koperen aders in elkaar te draaien, vervolgens[*] afwerken met krimpkous.

[*] Voor het in elkaar draaien de krimpkous over de kabel schuiven en zodra de verbinding is gemaakt het stuk krimpkous terug schuiven over de verbinden en dan vervolgens laten krimpen.

Ik denk dat @ferdie23 een groter probleem heeft dan twee draadjes die met elkaar moeten worden verbonden.

Welke spanning levert de accu.
Welke spanning vraagt het lampje.

Waar zit de aan/uit schakelaar.
Veel lampjes hebben een magneetschakelaar en niet een potentiaalvrij kontakt.
Hoe reageert de accu als je het lampje met een eigen schakelaar aan/uit zet.

Er zijn accus die je kan gebruiken als een batterij.
En er zijn accus die aangestuurd willen worden.
Hoeveel aders hebben de draadjes.
Soms gaan die via een aparte ader.
Soms via de stroomvoerende aders.

Over welke accu praten we?
Over welk lampje praten we?
Waren er bijzondere redenen om voor een lampje te kiezen dat niet bij de accu past?

Inmiddels bij de fietsenmaker opgelost. Draadje dat voorbereidt was diende enkel aangesloten te worden op de lamp. De lamp hoort specifiek bij deze fiets en zou dus qua voltage goed moeten zijn. Dus inderdaad een krimpkous erom en het werkt.

1 like