Foutmelding accu Batavus Monaco E-go

Beste lezer,

Sinds vanochtend wilt het display van mijn Batavus Monaco E-go niet meer aan. Als ik de accu uit de fiets haal en oplaad geeft dit geen problemen. De lampjes op de accu geven aan dat de accu geladen is.

Als ik de accu in de fiets stop en het display aan probeer te zetten werkt dit helaas niet meer. Ook geven de lampjes op de accu dan een foutmelding. Het laatste lampje gaat aan en het 2e lampje gaat knipperen. (Zie 29 december 2022 - YouTube)

Ik hoop dat iemand hier mij kan vertellen wat de betekenis is van deze melding, of mij kan verwijzen naar het juiste forum. Ik heb in de handleiding gekeken en op internet gezocht maar ik kan het helaas nergens vinden.

Alvast dank!

Wat zegt de dealer?/de handleiding?

Als lampjes van een fietsaccu knipperen (en dan niet in de oplaadvolgorde) dan KAN dit een indicatie zijn dat de contacten vuil zijn. Die zou ik als eerste schoonmaken, zowel van de accu als de connector op de fiets.

Tijdens de vorstperiode gaf mijn display op mijn fiets op een ochtend ook geen sjoege.
Terwijl ik daags ervoor geen melding had ontvangen dat het Purion display onvoldoende batterijspanning kreeg.
Batterijen vervangen en ik kon direct weer fietsen.

Bedankt voor de reacties! Ik ga de fiets ter reparatie naar de dealer brengen.