Wegwerkzaamheden tijdelijk uitschakelen

Ik ben bezig om van al mijn fietsroutes, welke ik in de loop der jaren via wegenkaarten heb gemaakt, een versie via de Routeplanner te maken, inclusief prints met kaartjes.

Nu loop ik vandaag onverhoopt tegen werkzaamheden aan de weg tegen, welke ik nu eigenlijk niet wil zien, omdat ik de route, waar ik nu mee bezig ben, niet binnen afzienbare tijd zal rijden.

Is er geen mogelijkheid een functie in te bouwen, waarmee ik wegwerkzamheden kan uitschakelen. Ik kan het icoontje wel uitzetten, maar de routeplanner toont toch een alternatieve route.

Edwin Timmers

Hoi edwin,

dat zal me een flinke klus zijn!
Nee, helaas bestaat die mogelijkheid niet en komt die er ook niet. Je bent voor zover ik weet ook de eerste die er om vraagt.

Hi Edwin,

Er is een manier om toch langs die wegwerkzaamheden te komen. De planner zorgt er namelijk voor dat je altijd bij de geplaatste vlaggetjes terechtkomt, ook al staat zo’n vlaggetje op een tijdelijk afgesloten weg.
Als je op de tijdelijk afgesloten weg meerdere via-vlaggetjes achter elkaar zet leidt de planner je door de wegwerkzaamheden heen.
Meestal is één via-vlaggetje niet voldoende. De planner stuurt je dan op en neer naar dat via-vlaggetje. Daarom heb je meerdere via-vlaggetjes over het afgesloten traject nodig.
Ik heb het net getest en het lijkt te werken.
Succes,