"Blokkeer weg" niet meer in nieuwe fietsrouteplanner

Als je een wat langere route plant buiten het hoofdseizoen heb je vaak te maken met veerponten waarvan sommige dan niet meer varen. In de oude routeplanner kan je alleen die veerponten uit de route halen die niet varen via de optie "blokkeer weg". In de nieuwe routeplanner kan je alleen "vermijd veerponten" aankikken; de optie "Blokkeer weg" bestaat niet meer.

Uit de help heb ik begrepen dat dat is gebeurd omdat deze optie weinig gebruikt werd. Geadviseerd wordt om met via punten te gaan werken maar dat is ondoenlijk. Als je bijvoorbeeld een autoluwe route kiest kan je zelf onmogelijk bedenken wat een mooi autoluw tussenpunt zou kunnen zijn dat het omrijden zoveel mogelijk beperkt..

Dit is dus een pleidooi om deze optie weer in te voeren. Ze is echt onmisbaar bij het plannen van langere routes.

Beste Poppekop,

voor wegwerkzaamheden verwerken we op een andere manier, die kunnen door onze vrijwilligers ingevoerd worden. Maar het kan natuurlijk altijd dat bepaalde werkzaamheden ons ontgaan zijn, en daarom hebben we in de planner (onder ‘Help’ en ‘Fout melden’) de mogelijkheid geschapen om dit type meldingen door te geven, zodat deze verwerkt kunnen worden en alle gebruikers van de Fietsersbond Routeplanner de voordelen ervan plukken.

Zou je de wegwerkzaamheid aan het tunneltje door kunnen geven, liefst ook met een verwachte einddatum? Andere mogelijkheid is dat je zelf vrijwilliger wordt, dan zou je zelf dit soort waardevolle aanvullingen kunnen toevoegen. Kijk voor meer informatie op http://www.fietsersbond.nl/spoorzoeker

nog steeds is de oude route planner veel beter dan de nieuwe. Vooral de grote Veld met “van”, “via”, “naar” verbergt in de planning grote delen van de kaart. Dit is vooral vervelend als knooppunten worden verborgen.

Beste ‘vlinder’, je pleidooi is begrijpelijk. Bij deze zet ik die op onze lijst van verbeterpunten. Voorlopig nog ergens onderaan, maar naarmate meer gebruikers met deze wens komen, komt die hoger op de lijst te staan!

Beste Leonhard,
Bij de nieuwe routeplanner vindt voortdurend doorontwikkeling plaats. Het uitgangspunt daarbij zijn wensen van gebruikers. Zie je (naast de grootte van deze invoervelden) nog meer tekortkomingen in de nieuwe routeplanner? Dan nodig ik je graag uit om deze stuk voor stuk op een rijtje te zetten en te mailen naar routeplanner@fietsersbond.nl (als je dat nog niet had gedaan). Elke zinnige en concrete suggestie komt op onze lijst van verbeterpunten.

ALs vaker melden dat het blokkeren nodig is helpt, wil ik bij deze ook nog een keer benadrukken hoe nodig/handig/nuttig die blokkeerfunctie is!

Vooral voor de wat langere routes is het eigenlijk een onmisbare functie.

Ik mis ook af en toe het blokkeren van een weg. In de oude routeplanner was dat erg handig af en toe. Bijvoorbeeld een drukke weg vermijden waar je niet langs wil fietsen, of zo’n vervelende pont die bijna nooit vaart.
Een goede fietsrouteplanner kan niet zonder!!!

ik mis hem ook. Er is bijvoorbeeld een tunneltje onder het spoor in den haag langdurig buiten gebruik, nog minstens een maand en ik ben zo benieuwd of er een beter alternatief is dan dwars door de stad en hoeveel km dat extra is…