Nu plannen straks fietsen

Ik ben wat fietsroutes aan het samenstellen voor de zomer, leuk om te doen en de kriebels te krijgen.
Ik merk echter dat er wat pontverbindingen in zitten die op dit moment uit de vaart zijn maar van de zomer niet. De routeplanner houdt hier rekening mee en maakt dus enorme omwegen. Prima natuurlijk voor nu, maar kan ik “vooruit” plannen zodat die veerdiensten worden opgenomen in de route
Wie weet een oplossing .
Met dank voor de oplossing,
Martijn

1 like

Het is op dit moment niet mogelijk om de veerponten toch open te zetten. Er zijn plannen om dat in de toekomst flexibeler te maken, maar voor nu hier inderdaad voor gekozen om te voorkomen dat fietsen nu via een veerpont geleid wordt die uit de vaart is.

Wel is het zo, dat als je nu een route opslaat, en deze later weer opent in de routeplanner, dat op dat moment de route opnieuw berekend wordt met de informatie van dat moment. Dus als je een via-punt voor en na de betreffende pont zet, en die omweg even negeert, dan zin de zomer die route alsnog over die pont gaan.

Maar, dat plant wel wat minder handig, als je bijvoorbeeld een rondje van een bepaalde afstand wil ontwerpen, dus ideaal is deze werkwijze niet…

Om vooruit te kunnen plannen zal een wijziging ingebouwd moeten worden die de gehele app ‘raakt’.
Valt onder dat “flexibeler (te) maken” een vinkje toevoegen áls een veerpont in de route voorkomt?
Met dat vinkje, dat standaard áán, op ‘ja’ staat, zou dan gestuurd kunnen worden of wel of niet rekening te houden met de periode waarin de desbetreffende pont vaart.

Zoiets:

Blokcitaat

<als> datum-vinkje AANstaat
  <dan> toon pont in route in de periode dat die vaart
<anders> toon pont in route
    <EN> toon melding bij pont dat die alleen in bepaalde periode vaart
<einde_als-dan-anders>