Batavus Zonar 2015

Goedemiddag,

Momenteel ben ik me aan het orienteren op een andere/nieuwere/betere fiets. Ik heb altijd op afgetrapte fietsen gefietst puur ter verplaatsing, wel hou ik van hard fietsen en zou nu graag een betere fiets willen aanschaffen om eea wat leuker en uitdagender te maken omdat ik er in de toekomst meer gebruik van ga maken.

Mijn voorkeur gaat uit naar een hybride met derailleur. Nu is mijn oog gevallen op de batavus zonar 2015 maar kan er op internet nergens een review over vinden. Ik ben erg benieuwd of iemand er wat meer over kan vertellen en/of deze fiets aan te raden is in mijn situatie. 

Ik heb geen vast budget in gedachten, echter zie ik dat de zonar en een aantal andere hybrides online nieuw te koop zijn voor tussen de 500-600 euro en dit is ongeveer wat ik wil uitgeven.

Hoop dat iemand mij verder kan informeren hierover.

groetjes

Bedankt voor uw snelle reactie, Top! Hij is inderdaad net in productie zag ik ook. Hij is echter wel al bekroond tot fiets van het jaar 2015 wat ik dan wel weer bijzonder is, of dit veel zegt onder de fietsenkenners weet ik niet.

Zoals eerder genoemd, ik heb altijd op afgetrapte fietsen gereden dus waarschijnlijk is dit een verademing voor mij.

Wat ik verder opvallend vindt is dat de fiets een adviesprijs heeft gekregen van 799 euro en hij bij sommige webshops nu al voor 589 euro te verkrijgen is.

Verder maak ik uit uw bericht op dat dit een prima en degelijke fiets is.

groetjes

Geen review over de Batavus? Dat is niet vreemd, want de Zonar is net in productie. Gezien heb ik het ook niet.
Zoals gezegd is de fiets een nieuw model. En het moet gezegd: op basis van de specificaties is dit eindelijk weer een fiets met een redelijk gewicht, een redelijke afmontage en zonder overbodige zaken zoals veringen. Hoe die rijdt, zul je zelf kunnen beoordelen.

Verkiezing fiets/auto enz van het jaar betreft altijd de nieuwste modellen, die niemand nog gezien, laat staan lange tijd gereden heeft. Adviesprijzen hoef je bijna nergens te betalen, maar bij een nieuw model waar meteen veel vraag naar is, zou het anders kunnen liggen. 10% korting is in de regel mogelijk. Online prijzen zijn altijd netto. Er komen verzendkosten en soms nog andere kosten bij. Ook moet je nagaan of je een verzekering af kunt sluiten. Bij garantieproblemen moet je de fiets wel op jouw kosten terugsturen. Vaak moeten spaken na getrokken worden. Al met al: koop een nieuwe fiets bij de dealer om te hoek. 2 jaar garantie door de verkoper moet voldoende zijn voor de kinderziektes enz.