Beste koop hybride fiets in prijsklassen 450-600

Hallo,

ik ben op zoek naar een hybridefiets heren (met spatborden en bagagerekje). Wat is volgens jullie de beste kwaliteitsfiets binnen de prijsklasse van 450-700 euro? Het gebruikscomfort primeert.

groeten,

Gilbert

Hallo,

Ik ben aan het zoeken naar een Hybride fiets voor mijn vrouw. Nu staat er op www.fietsveilingen.nl een Gazelle Ultimate van Vos tweewielers met een minimium prijs van Eur 500,–. Heeft iemand ervaring met deze fiets?

Alvast dank voor de reactie
Groeten
Dennis.

Geen ervaring, maar de Ultimate komt goed naar voren bij tests. Licht en met kwaliteit afgemonteerd.

Ook ik ben op zoek naar een hybride fiets, voor mijzelf. Nu is mijn budget beperkt maar ben ik een redelijke aanbieding tegengekomen: http://www.fietsenopfietsen.nl/damesfiets-28-inch-bauw-boulevard.html

Ik zie Shimano staan bij versnellingen. Nu begreep ik van een beetje google werk dat Shimano wel een grote is onder de fietsenonderdelen. Lees ik het nou goed dat deze fiets Shimano versnellingen heeft? Alvast bedankt.

Shimano is zeker de grootste fabrikant van fietsonderdelen. Maar dat zegt eigenlijk heel weinig over de kwaliteit. Ze maken zoals iedere fabrikant naast heel sterke kwaliteitsonderdelen ook heel laagwaardige onderdelen die bij dagelijks gebruik snel verslijten of defect raken. Ze willen de hele markt beheersen over de hele wereld. Op deze hybride, eigenlijk een omafiets met derailleur, zitten de meest laagwaardige onderdelen die Shimano in Europa verkoopt: Tourney. Maar wat kun je verwachten van een fiets die ruim minder dan €300 kost? Veel belangrijker dan het versnellingsmateriaal is de kwaliteit van (het spaakwerk van) de wielen. Een slechte derailleur van een tientje kun je eenvoudig vervangen door een van €20,- en die kan jaren mee, maar spaken die spontaan los draaien, dat kost heel wat meer geld en ergernis. Mijn advies zou zijn: voor hetzelfde geld een gebruikte fiets kopen van kwaliteit.
Zoals deze, hoewel de vraagprijs aan de hoge kant is:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/fietsen-dames-damesfietsen/m754534269-giant-expedition.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

In mijn advies ga ik uit van een fiets zonder vering en zonder drager of spatborden. Deze laatste zijn voor ca. €50 na koop aan te schaffen en zelf te monteren. Daarvoor zijn montagepunten aanwezig. Een verende vork is duur, zwaar en kwetsbaar en deze types veren nauwelijks. Bovendien is demping het belangrijkste en dat hebben deze vorken helemaal niet. Ik heb de ondergenoemde fietsen allen kunnen bekijken op de Bikemotion-beurs, zaterdag jl. en deze fietsen zijn allen geschikt voor het monteren van dikkere banden. Daarmee krijg je meer comfort dan met de verende vorken die op dit niveau worden gemonteerd. Voorts is voor een sportieve fiets 12kg een bovengrens. Deze fietsen wegen minder.
Voorts moet gezegd dat €600 voor een dergelijke fiets aan de krappe kant is, vanwege de matige kwaliteit van de gemonteerde onderdelen (Shimano Acera, Altus of nog minder). Suggesties zijn Giant Escape 1 en Trek FX 7.3 en 7.4. Hoewel deze laatsten boven de €600 geprijsd zijn, worden ze voor resp minder dan €500 en €600 aangeboden. De 7.2 versie (€450) raad ik vanwege de zeer matige onderdelen uitdrukkelijk af. Stevens heeft nog de X6 Lite die met goed onderhandelen (bijv model 2013) voor ca. €650 te verwerven zou zijn. De Stevens biedt van deze fietsen verreweg de meeste waar voor het geld, met veel Deore onderdelen.

Hallo,

ik werk in een fietsenwinkel en data hebben we een Duits merk genaamd staiger. Die maken dr fietsen die u zoekt, maar ook mountainbikes en stadsfietsen. ZE hebben modellen die u zoekt.

  1. staiger Texas:
  • v-brakes remmen
  • 27 versnellingen
  • alivio afmontage (minder hoog)
  • prijs tussen de 400 en 500

http://www.staiger-fahrrad.de/produkte_detail_de,3169,16030,detail.html?css=staiger

  1. staiger louisiana
  • v-brakes
  • 27 versnellingen
  • deore afmontage (hoger)
  • prijs tussen de 600 en 700
  1. staiger virginia
  • hydraulische remmen
  • 27 versnellingen
  • deore XT afmontage ( een hele hoge afmontage)
  • prijs €899,- is z’n geld zeker waard!

ik hoop u hierbij genoeg geïnformeerd te hebben.
als u bij de eerste link linksboven de sportive-line klikt dan ziet u alle modellen.

mvg
Jelmer boele