Brompton vouwfiets/graag uw meningmet /met een prijs van€1450

ivb met nek klachten/ /bijde importuur. graag hoor ik van u.
----- Original Message -----
From: Brompton.NL
To: Hugo en Desiree
Sent: Friday, August 27, 2010 3:37 PM
Subject: Re: Nekklachten P-stuur

Best Hugo,

een P-stuur (Poly-position) past (echt) niet op een S-type (Sports-position) frame.

De best/goedkoopste oplossing is je Brompton (met papieren) tweedhands te verkopen…
en (tegelijkertijd) een ander meer passsend model aan te schaffen.

Ombouw van het frame is in principe ook mogelijk…
maar de kosten zijn waarschijnlijk een stuk hoger dan het mogelijk verlies dat je zou leiden op een je te verkopen ‘oude’ fiets…;
Het is niet enkel het stuur en de stuurklolom en stuurpen die moeten worden vervangen…,
er moeten redelijk wat goede onderdelen worden vervangen en deels zelfs sneuvelen.

Verder worden vervangende framedelen enkel geleverd tegen inlevering van de te vervangen framedelen…,
die bovendien geacht worden van hetzelfde type en kleur te zijn asl het oorspronkelijk gemonteerde deel.
Slechts bij hoge uitzondering zal Brompton toestaan dat vervangende framedelen anders worden ingezet.

Maar ik veronderstel dat deze discussie je bekend zal voorkomen gezien je eerdere ombouw-acties met/aan Bromptons zoals o.a. destijds bij de Bikeshop Amersfoort. Het standpunt van Brompton is in deze sindsdien niet gewijzigd en dus loop je/lopen we nog steeds tegen dezelfde muur op.
Bromptons zijn nou eenmaal fietsen met een geometrie/bouwwijze die bedoeld is voor een in Nederlandse ogen relatief sportieve min of meer voorovergebogen zit; Ga je daar aansleutelen dan doe je de fiets geweld aan met onderomstandigheden zelfs mogelijk gevaarlijk tractieverlies van met name het voorwiel.

De Bromptons waarop je desondanks relatief bezien nog het meest rechtop op zit zijn fietsen in Modal-postion, voorzien van de juiste handvatten (b.v. Bio-grips of Ergon-grepen) en een nauwkeurig afgesteld zadel en remgrepen zullen de meeste houding-gerelateerde nekklachten deels kunnen worden voorkomen, minder worden of zelfs verdwijnen. Maar garanderen kunnen we dat natuurlijk niet, er zijn klachten die vragen om een andere fiets dan de (huidige) Bromptons.

Een vriendelijke groet,
Simon Koorn

Op 23 aug 2010, om 04:11 heeft Hugo en Desiree het volgende geschreven:

goedemidag.ik 6weeken geleden brompton met sprortstuur ivbm /nek klachten wil ik poli stuur laten monteren. kandat en hoe duur is dat?met gr h henkel. boxtel .fiets gekocht het zand .in tilburg

Dit bericht is afkomstig van Fiets à parts

adres: Zuiderstraat 10
9635 AL Noordbroek
Nederland