Directe slijtage fietsbroeken

Betreft vrijwel directe slijtage voorkant fietsbroek. Weet iemand raad of advies? Al mijn fietsbroeken slijten binnen een paar uur voorkant kruis als ik, denk ik, af en toe gebruik maak van mijn ligstuur op mijn sportfiets. Goedkope broekn, dure broeken, maakt niet uit. Heeft iemand raad of advies of weet iemand hoe dit komt?

Is het mogelijk een foto te presenteren?

Een mij bekend probleem, maar voor mij is het niet gekoppeld aan het gebruik van een ligstuur.

Hoe het komt is duidelijk, je benen gaat op en neer en in de buurt van het zadel raakt de binnenkant van je been de neus van het zadel, daar schuurt de spijkersport tegen het zadel. De slijtage zit er voor een oude broek dan zo uit:

Zie de beschadigingen bij de broekzakken en strepen van de onderkant van de broekzak naar het kruis.

@fietskous: Onbekend probleem terwijl je regelmatig fietst?

Een goede remedie heb ik nog niet gevonden, als je de laatste mode niet belangrijk vindt kan je wel eens zoeken op “werkkleding spijkerbroek” , misschien zijn die iets slijtvaster maar in ieder geval een stuk goedkoper.

Ik had altijd last van excessieve slijtageplekken aan mijn broek
De remedie is twee bezoeken aan de fysiotherapeut.
(de aanleiding was ernstiger dan slijtage aan mijn broek)
Nadien heb ik alleen nog last van globale slijtage.

@benjootje is te globaal in de beschrijving van zijn probleem om er op te kunnen reageren.