Cranktrekker hometrainer

Beste leden van Fietsersbond,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Enkele weken geleden heeft mijn oom een hometrainer gekocht van een persoon via marktplaats. Wij denken helaas dat dit een oplichter was, aangezien de hometrainer niet geheel naar behoren werkt. De fiets gaat stroef en maakt sinds kort ook een vervelend tikkend geluid. Om mijn oom te helpen wilde ik deze hometrainer uit elkaar halen, beginnend met het pedaalstel m.b.v. een cranktrekker. Echter kwam ik er al gauw achter dat diegene die ik had besteld te groot was. Aangezien het in principe hetzelfde werkt als bij een reguliere fiets hoop ik dat jullie mij kunnen helpen!
Hier onder heb ik wat foto’s toegevoegd om een beeld te scheppen.

Dat ziet er niet hetzelfde uit als bij een gewone fiets met trapas met vierkante astappen. De cranktrekker moet je in kunnen schroeven. Ik ben bang dat deze constructie niet gemaakt is om te demonteren. Die O-ring, is die niet los te werken? En anders met een poelietrekker los halen?

Wat is de doorsnede van de crank

@speedbike1960 Op welke plaats gemeten? En wat vertelt die maat je?

Ik heb de handleiding van de hometrainer opgezocht en hierin staat een afbeelding waarin het losse onderdelen zijn… Hij zou dus zo in elkaar gezet moeten zijn. Ik vrees dat het een aparte cranktrekker is die werd meegeleverd met de hometrainer. Enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Mijn vraag is of een normale cranktrekker er wel ingeschroefd kan worden zonder het deel dat bedoeld is om de krank eraf te drukken.

Als dat zo is dan moet het denk ik wel mogelijk zijn. In het gat in het midden kan je en bout met en iets kleinere diameter zetten en net iets boven het gat. Dan alsnog de cranktrekker gebruiken.

Ik zie op die fotoos geen inwendige schroefdraad in de crank…