Flyers gotour3

@simons1 het is je nu vast wel duidelijk waardoor het verschil in actieradius wordt veroorzaakt. Voor alle duidelijkheid, de accu is niets meer dan het opslagmedium van energie; hoe snel dat op is wordt bepaald door alle bekende variabelen waaronder het door @tweewlr aangehaalde koppel en rolweerstand.
Wat overblijft is: genieten van de fietstocht binnen de gegeven actieradius!!

Wat betreft jou andere vragen: de “rust u even” punten zijn er alleen in Nederland, en dan met name boven de rivieren. België kent, zover ik kan vinden op internet, niet zo’n soort organisatie.
Mijn vrouw en ik fietsen gemiddeld 40 km per “zondagrondje”, en dan nemen we de oplader niet mee. Op een individueel rondje houd ik rekening met de actieradius van de fiets. Soms gaat dan de oplader mee als de route tegen de max actieradius aan zit. Onder ideale omstandigheden zou ik 160 km kunnen fietsen op 1 lading, maar dat is mij (als senior) veel te ver :wink:
Op een meerdaagse tocht gaat de oplader uiteraard wel mee. Ook dan tracht ik, rekening houdend met de hogere belasting door de bagagekar, binnen de actieradius te blijven. De dagafstand ligt dan rond de 60 a 70 km per dag (en ik schaam mij niet als het soms minder km zijn). En dat vind ik ver genoeg voor 1 dag. Blijft er tijd over om uitgebreid een terrasje te pakken en om dingen te bezichtigen.
Het fietsen is namelijk heel persoonlijk en iedere fietser bepaald zelf waar wordt gefietst, hoe lang en wat hij/zij meeneemt. Er is geen goed of fout, of beter/slechter.

1 like