Gpx bestand laden

hoe laad je een gpx bestand in de fiets routeplanner?

Beste Niek,
Ik begrijp je vraag niet goed. Met de routeplanner plan je een route op basis van je ingegeven voorkeuren. De geplande route kan je o.a. als gpx bestand downloaden.
Als je al een gpx bestand van een route hebt hoef je de planner niet meer te gebruiken om een fietstocht uit te zetten.
Het is daarom niet mogelijk om een gpx bestand in de routeplanner te laden.
Met vriendelijke groet,

Ik kan me voorstellen dat je een bestaande gpx-route wilt gebruiken in de Fietsplanner app on die route ook daadwerkelijk af te leggen, niet om te plannen!

Hoi Kees,

de kracht van de Fietsersbond Routeplanner (en de app) zit m in het plannen van een route. Die routes kun je ook als gpx- of kml-bestand uit de routeplanner downloaden, maar inderdaad, je kunt de route er niet in uploaden. Daar is de app ook nadrukkelijk niet voor bedoeld, er zijn al genoeg andere apps en navigatie-apparaten voor op de markt.

Ik begrijp iets niet helemaal:
in de routeplanner heb ik een route uitgezet. Ik wil hem als gpx bestand opslaan om hem later in basecamp op te slaan en vandaar uit over te zetten naar mijn etrex gps. Ik kan echter niet zien waar het gpx bestand is opgeslagen. Nadat ik de knop gpx heb ingedrukt kom ik vervolgens op een pagina met alle codes.
Ik moet iets fout doen maar wat?..

Ik krijg een route toegestuurd van een vriend.
Ik klik de link aan en de route verschijnt keurig op jullie website.
Ik kies voor GPS; en dan download “GPX+KML als zip”.
Opslaan als, opslaan.
Dan blijkt dat het bestand slechts 1 of 2 Kb groot is.
Het is niet uit te pakken en wordt ook niet zichtbaar in BaseCamp met “ïmporteer naar lijst…”

Hetzelfde gebeurt als ik inlog via het account van mijn vriend en daar een route wil downlaoden.

Als ik zelf een voorgeplande route van de site wil downlaoden gaat het wel goed.

Wat doe ik fout???