Hybride/toerfiets kleine vrouw

Hallo allemaal,

Ik zit met een uitdaging. Fietsframes worden gemaakt voor de gemiddelde lengte. Ik ben echter een stuk kleiner dan de gemiddelde lengte. Ik ben namelijk 1m54 met korte benen en best wel korte armen.
Ik heb een oude tourfiets van mijn kleine schoonmoeder gehad, maar dit frame is mij nog te hoog. Dat gaat zeer doen in het kruis, want ik wiebel als het ware mee met het been dat de kracht zet op het pedaal.

Nu wil ik graag een hybride/toerfiets aanschaffen voor fietstochten van pak hem beet max. 60 kilometer. Op deze manier kan ik ook wel eens heen en weer pendelen tussen mijn huis en werk (is in totaal 30 km). Met mijn stadsfiets is dat niet te doen.

Ik ben dus op zoek naar een lichte hybride/toerfiets waar ik flink wat kilometers mee kan maken, maar wel een die geschikt is voor een kleine vrouw.

De belangrijkste eis is dat ik er comfortabel op kan fietsen. Verder wil ik een fiets die licht aanvoelt (mijn stadsfiets voelt aan alsof ik een tank bestuur). De remhendels wil ik ook graag kunnen verstellen zodat ik met mijn kleine handen deze goed kan vastpakken. De fiets mag tussen de 1000-2000 euro kosten.

Wat een toeval! Ik bouw zelf fietsen voor vrouwen van jouw maat. Ik heb nog één fiets, nieuw uiteraard. Gewicht zonder spatborden e.d. 10,5 kg. De fietsen die ik gebouwd hebt zijn allemaal in gebruik bij je “collega’s”. Sommigen zijn ook in Europa onderweg. Je vindt de fotoos op Markplaats. Advertentie nr. m1627880443 Bekijk de advertentie op je gemak.
Op de website van de Fietsersbond kun je lezen hoe ik tewerk ga: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/forums-superman-sjef-helpt/

1 like

@mariskak Dat hebben we dus opgelost, Mariska!

1 like