iPhone gebruiken als routeplanner?

Als ‘nieuwkomer’ in het maken van grote fietstochten waarbij ik nu mijn iPhone gebruik als routeplanner, loop ik onderweg heel snel aan tegen het batterij capaciteitsprobleem aan. iPhone is snel leeg. Is dit alleen ‘op te vangen’ door een groot volume Powerbank mee te nemen, of is er een eenvoudigere en slimmere oplossing………

Ik sluit mijn iPhone aan met een Lightning to Micro usb kabeltje van bol.com op mijn bosch intuvia werkt perfect. En als app “fietsknoop”

Dank voor deze reactie. Ik had zelf ook al aan deze mogelijkheid gedacht maar zit dan nog met twee vragen. Hoop dat u hiermee ervaring hebt:
1/ neemt continue aansluiting van de smartphone niet erg veel stroom af, dus gaat dit flink ten koste van de actieradius?
2/ de fietsenzaak waar ik de (nieuwe) fiets gekocht heb adviseerde om dit niet te doen, met reden dat zij deze aansluiting ook gebruiken voor het uitlezen en dit andere (extra) gebruik (dat proces) wellicht zou kunnen verstoren.

Mijn fiets is een: Cube Touring Hybrid ECX 500 met een 500W accu.

Ach nee een iPhone bijladen tijdens gps gebruik vraagt niet zoveel stroom, let wel de capaciteit van de gsm daalt niet maar stijgt ook niet dus vertrekken met een volle iPhone . Wat uw fietsenhandelaar vertelt kan ik niet geloven die aansluiting dient ook om eventueel op te laden en te updaten

De uitgang levert max 0,5A bij 5V. Dus 2,5watt. Met wat verlies kost dat zo’n 3 a 4 watt. Als de motor gemiddeld 100watt levert dan scheelt het 3 a 4%.
Bij frequent gebruik kan de poort natuurlijk sneller beschadigen. (maar voor het uitlezen kan er ook even een ander display opgezet worden.)

Goedemiddag, hartelijk dank voor uw reactie en fijn dat u deze moeite gedaan hebt. Hiermee kan ik wel verder ‘uit de voeten’.

Goedemiddag, hartelijk dank voor deze aanvullende informatie. Fijn om te ontvangen. Van beiden. Ook vanwege de snelheid. Geeft een compleet beeld. Ik kan e.e.a nu omzetten naar een bestelling van het eerder aangegeven kabeltje.

Goedemiddag, zojuist advies gevolgd om te bestellen maar ben er nog niet uitgekomen…wanneer ik als zoekitem ingeef ‘Lightning to Micro usb kabeltje’ dan worden 4 mogelijkheden in beeld gebracht. Hiervan zijn er 3 adapter en 1 een gehele set aan kabels, zgn. ‘3 in 1 kabel’. Is het één van deze of geen van deze -:). Hoop dat u mij nog verder weet te instrueren.

https://www.bol.com/nl/p/-/9300000008045416?Referrer=ENTcli_order_confirmation2008093611&language=nl

TOP -:slight_smile: En, besteld!!

Succes en veel fietsgenot🚴🏽‍♂️