Veerponten vermijden

Dag allemaal,

Bij plannen van route neemt de planner, welke instelling ik ook kies, steevast veerponten mee terwijl ik die persé wil vermijden. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

 

bvd,

Akko

Beste Carel,

De route die ik plande liep van de Molenheide in Lieshout (NB) naar het centrum van Amsterdam (tweede weteringdwarsstraat). Ik koos voor ’ racefietsroute’ en bij voorkeuren stel ik in ‘onverhard’ en ‘vermijd veerponten’.

De route verschillende keren te laten plannen levert soms een ander resultaat maar er zit telkens een veer in. Soms alleen bij Culemborg, een andere keer, als de route meer noord-oost van den Bosch wordt gehouden, is het veer bij Kerkdriel (alem) opgenomen. Een enkele keer zitten er zelfs 3 veren in.

Op zichzelf genomen natuurlijk leuk om een veer te nemen, maar ik wil graag zonder onderbreking doorfietsen en bovendien wil ik voorkomen dat het veer, als het onverhoopt laat wordt, niet meer vaart.

Ik gebruik nog XP, de browser is Google.

Alvast dank voor je inspanning,

groeten,
Akko

Beste Akko,
Wat ik vreemd vind is dat je niet altijd exact dezelfde route krijgt. Alleen bij het plannen van rondjes krijg je iedere keer een andere route. Als je van A naar B plant met dezelfde voorkeuren en routetypes en met dezelfde via-punten moet je altijd dezelfde route krijgen.
Ik heb de route van Molenheide 1, Lieshout naar Tweede Weteringdwarsstraat, Amsterdam verschillende keren gepland (Win Vista, Win7, Win8 alle met browsers IE/Chrome/Firefox en op een Android tablet met de Andoid browser en met Chrome) en zoals te verwachten krijg ik iedere keer dezelfde route. Helaas heb ik geen Win XP machine meer.
In alle gevallen heb ik als voorkeuren Vermijd doorsteekjes en Vermijd onverhard, als routetype Racefietsroute ingesteld. Verder heb ik geen via-punten ingevoerd.
Als veerponten worden toegestaan krijg ik een route van 194,24 km die altijd de veerponten bij Alem (de Maas), Ameide (de Lek) en Nessersluis (de Amstel) neemt.
Bij vermijd veerponten is de route 147,00 km lang en gaat over de bruggen bij Hedel (de Maas), Zaltbommel (de Waal), Gellikum (de Linge) en Vianen (de Lek).
Zijn er nog instellingen bij het plannen die ik anders heb dan jij?

Groeten,

Beste Akko,
Bedankt voor de melding
Ik heb een test over de Westerschelde uitgevoerd met:
-Van: Eendracht, Hansweert

  • Naar: Molenweg, Kleverhille
    Daarbij werkte de planner goed. Zonder vermijd veerponten ging de route via de veerpont Hansweert-Perkpolder. Met vermijd veerponten liep de route via de Westerscheldetunnel.
    Tijdens de plan-sessie heb ik het eindpunt van de te plannen route verlegd naar: Montgomerysingel, Kloosterzande en de planner blijft goed reageren op vermijd veerponten.
    Kan je een concreet voorbeeld geven waarbij het fout loopt?
    (mijn test is uitgevoerd onder Windows8, met een Google Chrome browser).

Met vriendelijke groeten,

Correctie: de lengte van de route met veerponten is 149,24 km (niet 194,24 km)