Bosch active line plus foutcode

Beste allemaal. Vandaag de trapper van de vrijwel nieuwe Cube toruring hybride 2019 verwijdert omdat ik vermoede dat er wat speling op zat. Dit was niet het geval. Trapper weer gemonteerd en nu krijg ik de foutcode 510. Ik weet waar de code voor staat nl een interne sensor fout. Belangrijker waarom deze code, wat houdt deze precies in en…heb ik nu een heel groot probleem. Krijg hem niet gereset dus morgen naar de dealer. Ben een beetje bang voor garantie problemen omdat ik de trapper er af gehad heb

Het pedaal verwijderen is uiteraard niet zichtbaar en beslist geen onkundige handeling. Niet over spreken.
Speling in een pedaal is alleen te constateren met de pedaal gemonteerd.

Speling is met pedaal gemonteerd. Ben meer benieuwd wat de foutcode precies inhoudt en de ernst ervan. Heb accu niet verwijdert (wel uit) bij onderzoek. Misschien ligt daar het probleem?

Electro-aspecten is voor anderen. Je eerste zin is voor mij abracadabra: wat is nu de boodschap? Speling kun je creëren of opheffen of vergroten, maar monteren? Nee.

Zoals geschreven er zit speling op het pedaal terwijll deze gemonteerd is op de fiets. Maar goed. Dat lijkt mij niet het probleem. De foutcode wel

Ok, ik had het anders gelezen.

Dit is een storing van de krachtsensor in de motor.
Waarschijnlijk gebeurd bij het los draaien van de pedaal.
Even resetten door de accu eruit te halen.
En anders naar de dealer en software matig eruit laten halen.

Gr. Mario

Kijk dat is een antwoord waar ik wat mee kan. Accu hele nacht er uit gehad, geen resultaat. Fiets naar de dealer gebracht ook daar konden ze hem niet resetten. Afwachten maar. Belangrijker. Krijg je deze fout altijd als je het pedaal losmaakt. Wil namelijk dit doen bij vervoer fiets op drager auto.

Ik heb wel vaker pedalen gewisseld bij een Bosch middenmotor. Bij mij is het nog nooit voorgekomen. Ik kon de klacht zelfs niet. Maar het is verklaarbaar. Er zit namelijk een krachtsensor in de motor die meet met welke kracht je trapt. Dit zie je ook in je schermpje.

Men komt er niet achter het probleem. Nieuwe software bracht geen oplossing. Dealer heeft contact gehad met Bosch. Men vindt het een vreemd probleem. Motor wordt opgestuurd naar Duitsland. Baal er wel van. Ik denk nu dat er dus al ietys niet goed was met de motor. Dat is verder niet zo erg alleen dat ik misschien straks een gereviseerde terug krijg…Wordt vervolgd

Nog geen nieuws vanuit Duitsland. Motor ligt er nu al 10 dagen. Morgen gaat de dealer bellen over de status. Lijkt tocht een lastig probleem…

Normaal is het altijd binnen een week opgehaald. Er is duidelijk wat fout gegaan met het plannen voor de motor op te halen.

Fiets is weer klaar met een nieuwe motor. Wat het probleem is geweest heeft men niet gemeld maar dealer houdt het op krachtsensor probleem.

Succes ermee.
Voorzichtig met pedalen wisselen.

Gr. Mario

Wil nog steeds graag een speedchip monteren maar durf het eigenlijk nu niet meer