Ebike met nexus 8 DST voorwielmotor ?

Mijn vader (80) wil graag de rest van de fietsclub kunnen bijbenen en zoekt een geschikte ebike.

In onze enorme zoektocht op internet en bij de handelaren hebben we nog niets gevonden wat voldoet, maar wel een wensenlijstje kunnen samenstellen:

Geen middenmotor ivm geluid.

DST (trapkrachtsensor met rotatiesensor),

een nexus 8 (premium) naaf (dus voorwielmotor)

roller brakes.

geen ramelende automatische ketingspanner.

Weet iemand een fiets die aan deze eisen voldoet???

Wij hebben de juiste fiets nog niet gevonden ....

Ik heb geen verstand van e-componenten, maar wel van remmen. Uw voorkeur voor roller brakes is onverstandig en zelfs onbegrijpelijk (overigens nog meer van de fabrikanten). De ongelukken die gebeuren met e-bikes tonen aan: het zijn heel zware fietsen (minstens 25kg) die veel harder gaan dan de berijder gewend is, en dan dat met roller brakes snel en gecontroleerd tot stilstand brengen: een tegenstrijdige combinatie. Bovendien remmen rollerbrakes altijd, ook als je niet remt. Rollerbrakes gaan na verloop van tijd (soms binnen de garantietermijn) ook rammelen, dat is konstruktief bepaald door de gebrekkige wijze waarop de losse componenten rem en naaf in elkaar grijpen.
Mijn advies: V-brakes of schijfremmen. Verder in dit forum is meer te lezen over rollerbrakes.

Dit nemen we zeker in overweging!
Het grootste probleem is een fiets te vinden die aan de andere specs voldoet …