Ervaring giant futuro cs1

Wie heeft er ervaring met de Futuro CS1 van Giant. Ik wil overgaan tot de aanschaf van deze fiets. Wie kan mij iets vertellen over het gebruik, onderhoud e.d. van deze fiets. Het lijkt me een prima en mooie fiets met goede onderdelen.

Geen specieke ervaring met dit model, maarrre…
verende voorvork, verende zadelpen en ook nog voor en achter rollerbrakes… dat is geen aanbeveling.
Die veringen slokken je aandrijfkracht op en die remmen slokken je gemoedsrust. Ze remmen altijd en als ze echt moeten remmen, bij afdalingen dus, remmen ze niet. Zitten ze een tijdje op je fiets, beginnen ze te rammelen. Is het nog binnen de garantieperiode, dan kun je nog wat regelen, maar daarna is het stopjes in je oren! :-((
En dan ben ik nog de paired spoke-wheels vergeten. Absurd en alleen op het imago-effect gebaseerd spaakpatroon. Blijf er van af. Staat helemaal los van Giant. Ook Batavus en Gazelle gebruiken die onzin.
Wielen met gewoon spaakpatroon en 32 of 36 spaken zijn het sterkste!
Er wordt veel gedaan om kopers te lokken! Wees je dat altijd bewust en kies wat jij nodig hebt!
En wat een geld!

suggestie van het tegendeel: http://www.stevensbikes.de/2013/index.php?bik_id=70&cou=NL&lang=nl_NL
vergelijk de gewichten eens!
excuus voor de belachelijke vertaling van de namen van onderdelen!