Ervaring met Peugeot elektrische fiets (ANWB)

kunt U aangeven waar U de batt. heeft gekocht

Wij hebben in 2011, 2 peugeot fietsen bij de ANWB in Eindhoven gekocht. In deze 2 jaar hebben wij niet meer als 100 km gefietst en beide fietsen staan altijd in een verwarmde garage.
In juli dit jaar bleek 1 accu niet meer op te laden, wij hebben toen getracht de ANWB te bellen maar deze was in Eindhoven telefonisch onbereikbaar??.
Wij zijn daarna naar de winkel gegaan bleek dat de ANWB deze fietsen niet meer verkocht en ook geen service meer gaf. Wel gaven ze een adres waar de accu heen gezonden kon worden, wij hebben dit gedaan maar kregen een week later de accu weer terug met de mededeling dat er op dat adres geen Peugeot accu’s werden gerepareerd. Weer naar de winkel in Eindhoven, telefonisch had geen nut wordt toch niet opgenomen, bleek dat ze dat inderdaad fout gedaan hadden we kregen weer een ander adres waar het opnieuw naar verzonden is.
Wij kregen vandaag bericht dat de accu niet meer gerepareerd kan worden, reden onbekend, en dat er nieuwe besteld kan worden voor een bedrag van euro 503,–
Mijn advies is dan ook KOOP GEEN PEUGEOT FIETS en kijk uit met grote aankopen bij de ANWB. Ons vertrouwen in de ANWB is weg.

Charles van Droffelaar

Gekocht bij de ANWB juli 2011 heren en dames E City
van de damesfiets binnen de garantie accu motor
en oplader stuk, wel door de service dienst gerepareerd.

De accu van de herenfiets iets later stuk, wel in de garantie
periode, helaas was op dat moment geen accu meer op
voorraad, na 2 jaar nog niets ontvangen!

In januari 2012 kocht ik de Peugeot fiets bij de ANWB. Vanaf die tijd nooit noemenswaardige problemen ermee gehad, ook niet met de accu. Ik gebruik de fiets echter alleen in de zomer om naar mijn werk te fietsen (ong. 12 km v.v.).Om de 2 dagen laad ik hem voor alle zekerheid op, ondanks dat het display aangeeft dat er nog zeker voor de helft capaciteit is. 's Winters staat de fiets in de gang, en laad ik hem eens per maand op.
Wel valt op dat de fiets een heel dun spatbord heeft, dat vrij snel verbuigt als de fiets een keer valt. Ik heb de fiets tot vorige week eigenlijk nog nooit een onderhoudsbeurt laten geven. Pas nadat ik een botsing met een andere fiets had gehad en er enige dingen verbogen waren, heb ik de fiets vorige week voor het eerst naar een fietsenmaker (die ook elektrische fietsen verkoopt en onderhoudt) vlak bij mij gebracht, die een onderhoudsbeurt heeft gegeven voor E 37,00, en nu is hij weer pico bello. Als ik alle reacties hierboven lees, mag ik mijzelf dus gelukkig prijzen dat ik in deze 2,5 jaar nog nooit iets aan mijn fiets gehad heb. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik de accu er nooit afhaal, dus daarom misschien ook nooit problemen heb gehad met accu punten ofzo!?

Ik heb zelf via de ANWB een e-bike aangeschaft. Daarnaast een verzekering, waarbij ik altijd service zou krijgen.
Helaas laadt de accu niet meer op. Dus ben ik maar naar de ANWB winkel gegaan. Kreeg ik te horen dat ze geen zaken meer doen met Peugeot. Dus ik moet zelf maar oor een oplossing zorgen.