Fiets aanschaffen

Beste forumleden,

ik ben een 24 jarige student met 2 fietsen, een brakke studentenfiest een een diamant touringfiets van ondertussen zo'n 9 jaar oud die destijds vrij duur was (~€1300). Ondertussen begint deze fiets echter langzaam af te breken. De tandwielen achter zijn 2 maanden terug vervangen en ketting. De voorband is 2 jaar terug vervangen want er zat een slag in en ondertussen doet de rem achter het bijna niet meer en de rem voor nog redelijk.

Echter nu heb ik sinds een week of 2 ook nog een slag in mijn achterwiel en ik heb geen idee hoe eigelijk, maar het komt erop neer dat dit nogal vervelend is wanneer ik bijvoorbeeld naar training fiets (8.4km heen en 8.4km terug). 

Ik zou dus graag een fiets aanschaffen die redelijk op mijn huidige fiets lijkt, geschikt voor middellange dagelijkse ritten, maar ook bijvoorbeeld voor fiets vakanties! 2e hands zat ik al naar te kijken aangezien ik zelf geen €1000 wil neerleggen voor een fiets. Echter heb ik weinig verstand van merken etc, ik weet alleen dat Shimano bijvoorbeeld goede onderdelen maakt etc.

Heeft iemand ideeën of tips? Budget zal wel rond de €300 liggen.

M.v.g.

Hey Sjef, danku voor uw antwoord!

Type fiets, ik heb nu zo’n touringsfiets, stuur iets lager en gekruld, dat vind ik op zich vrij fijn. Verder heb ik derailleurversnelling en zou ik ook graag zo houden en ik ben een man.
Voorkeur is rondom Wageningen, Zwolle, Enschede. Dus midden/oosten van het land.