Fiets scoort in coalitieakkoorden gemeenten

Jammer dat dit hier toch weer een ISA en ongevallen discussie is geworden, hoewel ik hem begonnen ben. Ik zou het niet verkeerd vinden hem naar het topic Hoe krijg je ISA ingevoerd te verplaatsen.

Wat ik er nog over kwijt wil:

  • De gordelplicht is misschien nog wel een grotere vrijheidsbeperkende maatregel (te hard rijden is al verboden) en ja, ook die was zeer bevochten:

Er was in de jaren zeventig al veel verzet geweest tegen de beoogde invoering van de gordelplicht voor de voorste stoelen in auto’s. Onder het motto ‘vrijheid blijheid’ wilden autorijders niet ‘belemmerd’ worden door strakke riemen, de gordelplicht werd zelfs gezien als inbreuk op de mensenrechten.

  • ISA-korting, doen! Zie de laatste alinea op die pagina van boven gelinkte pagina.
  • Speed pedelecs zijn wettelijk begrenst op 45 km/h, e-bikes op 25 km/h, wat maakt onze heilige koe zo speciaal dat iets dat niet mag (te hard rijden) ook technisch ondersteund wordt? Het wordt nog niet eens afgedwongen.
  • Wat vrijheidsbeperkend is de snelheidslimiet, als je tegen het afdwingen ervan ben, ben je volgens mij tegen de snelheidslimiet.