Fiets uit de DDR!?!?!?!?!? 1980s?

Hallo ik heb recent een ‘‘Sport/Race’’ fiets gevonden en opgeknapt van het merk ‘‘Biria’’ Vermoedelijk uit de DDR sinds er lampen opzitten van
‘‘VEB Kombinat Fahrzeugelektrik Ruhla’’

En het bedrijf Biria in 1982 opgestart is

Verder zijn de spatborden van chroom en de derailieur van het franse merk ‘‘Simplex’’ Ik kan verder geen info vinden over deze fiets Het stuur is erg small en er zitten voor/achter spatborden op met een bagage drager…En een nog werkende dynamo van Ruhla. De fiets heeft 12 versnellingen voor twee en achter weet iemand hier iets van?

Wat zou je dan willen weten? Dit ziet er uit als een DDR-kloon van de west-europese sportfiets. Indien je een breder stuur wil moeten de diameters overeenstemmen: 26,0mm voor de klem stuurpen en 24,0mm voor het monteren van de remgrepen. Ik neem aan dat de commandeurs op de stuurpen geklemd zijn.
Voor een geschiedenis kun je eventueel je licht opsteken bij het Forum van oudefiets.nl .

1 like

Nee ik wil de fiets origineel houden…Ik verzamel DDR artikelen ik wil gewoon graag weten wat de typen naam is en welk jaar hij gemaakt is.

Bedankt voor uw reactie

Als je de Duitse taal een beetje machtig bent (of als je Google translate kan gebruiken) zou ik eens een Duits forum proberen, veel meer kans dat je daar iemand vind dan hier :wink:

Grappige fiets wel!

1 like

Zal ik doen bedankt :thinking: