Keuzehulp vouwfiets

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die ervaring heeft met de Dahon Uno.
Aangezien deze naar een jaar door Kees te zijn gebruikt een aantal gebreken vertoonde ben ik dus wat terughoudender geworden met de aanschaf van deze.
Ook ben ik benieuwd naar reviews van de Dahon Vitesse D3.
Zelf ben ik 1.99m en 105kg wat nogal wat consequenties zal hebben met de aanschaf van een vouwfiets!!!
Iemand een idee?

je gewicht zou geen probleem moeten zijn, zeker niet voor de Brompton. De lengte is een andere zaak. Ieder merk geeft de min en max afstand weer van zadel tot stuur en max zadelhoogte. Dat kun je alleen in de praktijk zelf testen. Gewoon zaak binnenstappen, fiets laten afstellen en testen. Minstens een flink blokje om. Brompton heeft hier de meeste opties met langere zadelpen en 3 soorten sturen en dus een andere houding. Met jouw maten zou ik kiezen voor een betere fiets, terwijl Dahon helemaal niet verkeerd is, maar meer voor middelmaat mensen. Dat geldt eigenlijk voor bijna alle vouwfietsen, behalve… juist…


meer fiets, meer mens, Sjef

Geachte Dennis,

Ik kan je vertellen dat ik 2,00 meter ben en ik weeg 99 kilo. Ik heb geen enkele moeite met beide vouwfietsen.

Zelf heb ik de Uno en het is prachtding. Erg handig.

De Vitesse D3 kan ik je ook aanbevelen, heb ik ook naar gekeken maar toch voor de Uno gegaan. Omdat die mij beter beviel!

Mocht je nog opzoek zijn naar een goedkope winkel om hem te bestellen, laat het mij weten. Dan kan  ik je een linkje geven :)