Last van opspattende regen en modder

Wij kochten onlangs een fiets zonder ketting maar met een riem van carbon als aandrijving. Ook zaten er 2 redelijk kleine standaard plastic spatbordjes bij (zie afbeelding). Met het slechte weer vandaag zijn we helemaal nat en vies geworden door de modder. Bij de fabrikant van de fiets hebben we wel een groter metalen spatbord voor de fiets besteld, hetgeen een groter deel van de wielomtrek bedekt. Zou hier het probleem mee zijn opgelost of kan er ook water en vuil opspatten doordat er geen kettingbeschermer rond de carbonriem zit? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast Bedankt!
Herman

Meer dan genoeg door de regen gefietst met een fiets met riem, ik fiets in principe elke dag naar mijn werk en terug.

Nee, via de riem wordt je niet vuil. Ik heb wel een regenpak aan en overschoenen.

Wat me opvalt is dat er regelmatig zand op de overschoenen zit maar dat is links evenveel als rechts dus dat kan niet komen door de riem.

Zonder regen heb ik wel een broekbeschermer om want hoewel de riem niet vuil er uit ziet wordt mijn broek wel vuil als hij tegen de riem komt. Ook is er nog de kans dat je broek tussen de riem en het tandwiel komt.

Hoe werkt dat voor jou als het droog is?