Met wielrennersfiets van Maastricht naar Basel

Ik ben van plan om met een koersfiets/wielerfiets naar Basel te fietsen in 3 a 4dagen

zijn er mensen met ervaring in ?
Zijn er veel onverharde stukken langs de rhein radweg of andere stukken ?

sportieve groeten

Nee, geen ervaring. Er is wel een boekje over. In 3 à 4 dagen? Dat worden dan ca. 200km per dag! Vanuit Groningen een stuk meer.

Ik ben gewoon om lange tochten te maken met koersfiets /nog wedstrijden gereden
dus 25km/u gemiddeld is voor mij normaal gezien weker geen probleem

Leuk plan, doen zou ik zeggen!

Ik heb wel eens een stuk langs de Rijn gereden, het stuk tussen Remagen en Bingen en dat is allemaal verhard. Wel zijn er stukken fietspad smal en van slechte kwaliteit door boomwortels.

Er is een officiële Rijn route, EuroVelo 15 en zoals de website zegt “Toegankelijk voor fietsers van elk niveau of bekwaamheid” dus ook op de koersfiets moet dat te doen zijn.

Een ander alternatief is bijv. Benjamins route van Maastricht naar Basel, ik zou dat een leukere route vinden, de Rijn route loopt door mooie stukken maar regelmatig door verstedelijkt gebied met industrie.

Ik vraag me wel af waarom je overhard minder lijkt, ik vind dat juist vaak een voordeel, daar vind je nauwelijks auto’s en het is niet druk. Moet ook geen probleem zijn met de koersfiets maar zet er wel de breedste banden onder die mogelijk zijn. Bij 30 km/h is de extra luchtweerstand te verwaarlozen en overheerst de winst die je pakt door de extra vering.