Ongelukje gehad op verkeer met fiets

Mijn dochter heeft met zijn fiets een ongelukje gehad ze reed op fietspad met zijn fiets van uit veerkeerde richting.Ik wil vragen of dat wel mag of er een betreding is van verkeer regels voor fietsers als ik aangifte doe is mijn dochter dan wel verantwoordelijk voor deze ongeluk.
Ik weet niet wat ik moet doen ik wil graag antwoord op mijn vraag al vast bedankt voor uw hulp en antwoord.

Of je dochter aansprakelijk is, bepaalt de verzekering of de politie. Is er geen politie bij geweest, dan is het de zaak van (de verzekering van) de tegenpartij. Zij zullen de zienswijze van je dochter willen horen. Als hij/zij schade heeft zal hij/zij je dochter aansprakelijk moeten stellen. Als je dochter nog geen 18 jaar is, zijn de ouders aansprakelijk. Daar kun je je tegen verzekeren. Wettelijke Aansprakelijkheid verzekering (WA), kost €35,- per jaar voor een gezin. Altijd doen.
In dit geval niets doen. De schade van je dochter is, wanneer ze schuld heeft, voor eigen rekening. Ik ken de situatie niet, maar de kans is groot dat je dochter schuld heeft, omdat ze in verboden richting reed. De tegenpartij moet je aansprakelijk stellen. Aangifte doe je alleen als de tegenpartij is doorgereden en schuldig is. succes


meer fiets, meer mens, Sjef