Ook in de toekomst nog gratis stallen?

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/ook-in-de-toekomst-nog-gratis-stallen/

Het tweede gedeelte van de fietsenstalling bij station Utrecht Centraal is geopend. Met 12.500 plekken is het nu de grootste ter wereld. In 2017 werd het eerste deel geopend, toen was de stalling al de grootste van Nederland. De betonnen stalling onder het Stationsplein telt drie verdiepingen en is 350 meter lang. Nu hij helemaal…

Een heel mooi stuk(je) fietsinfrastuctuur.

Wat betreft 24 uur gratis, dat bevoordeeld wel forenzen die van thuis naar het station fietsen en dan met de trein verder gaan. Voor forenzen die de fiets het laatste stuk gebruiken is een abonnement goedkoper want 52 weekenden kost 52 * 3 * 1,25 = €195.

Een jaarabonnement kost € 75. Daar krijg je het recht om te parkeren, een sticker en dat is het.
Een redelijke prijs wat mij betreft maar een parkeervergunning in Utrecht zone A1 is goedkoper als je er van uit gaat dat op de plek van een auto vijf fietsen kunnen staan.

Ik ben benieuwd wat het diefstalrisico is, dat is afhankelijk van cameratoezicht. Bij U-stal heb ik er meer vertrouwen in, daar krijg je een label en een code op je fiets en die moeten matchen.