Overgewicht en aanschaf snelle fiets

@nina79 Als je de Achielle mooi vindt, dan spreekt Roetz je wellicht aan? Volgens mij kun je de naar daar kiezen. Weet verder niets van die fietsen, maar zie ze hier in Amsterdam nog best vaak staan.

Overigens heeft Achielle wel betaalbaardere modellen. Op de site van Staal Fietsen staat een configurator waar je de verschillende combinaties kunt uitproberen: Achielle collectie - Eigen fiets ontwerpen - Made in Belgium – STAAL het model Saar lijkt erg sportief

1 like

Even een terugkoppeling. De uitkomst is nogal verrasend. Ik heb veel fietsen geprobeerd maar het is uiteindelijk een vintage tourfiets geworden : een Koga Myata Traveller (ik meen uit 1987.) Ben er ontzettend blij mee. De fiets moet wel nog even worden nagelopen, maar ik heb de indruk dat als dat is gebeurd, ik er nog jaren plezier van kan hebben. (houd me aanbevolen voor een goede fietsenmaker in de buurt van Amsterdam die het leuk vindt om dit soort fietsen op te knappen). Wonderlijk hoe zo’n ‘oudje’ nog heerlijk fietst. E-bike nog geen moment gemist ook niet met tegenwind.

2 likes

Gefeliciteerd! Heb je er ook een plaatje van?

Dank je wel. De fiets staat nu op mijn werk dus heb zo snel geen foto. Maar is het dezelfde als op deze foto (niet in die fantastische staat overigens)

1 like

Mijn advies zou zijn de ruimte in de spatborden zo maximaal mogelijk te benutten voor iets dikkere banden. Zulke dunne bandjes zijn een garantie voor een valpartij, door richels, tramrails enz. Ook zijn ze niet erg lekbestendig.

1 like