Routeplanner op mijn mobiel

hoe krijg ik de routerplanner op mijn mobiel

Hoi joep,

dat kun je helemaal zelf doen! Het gaat als volgt:

  • ga naar www.fietsersbond.nl
  • druk bovenaan in de zwarte balk op inloggen.
  • log in met je oude mailadres en wachtwoord.
  • druk opnieuw in de zwarte bovenbalk op ‘mijn profiel’
  • druk op de knop ‘bewerken’
  • wijzig je mailadres, je wachtwoord kan hetzelfde blijven.
  • druk helemala onderaan op 'opslaan’
    Klaar!

goed om het type routes te kunnen uitzoeken op de website maar jammer dat via de app op android dit nog niet navigeert. nu heb je alleen een kaartje van de route en moet iedere keer op je telefoon kijken of je goed zit. verder goed idee.

Op dit moment is er een testversie van de mobiele website voor smartphones beschikbaar via http://m.routeplanner.fietsersbond.nl

Wij zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen en feedback, die kun je mailen naar routeplanner@fietsersbond.nl

Hoewel ik op mijn vaste computer makkelijk kan inloggen en een route kan plannen, lukt het me steeds niet op mijn mobiel. Ik heb het via de routeplanner app geprobeerd, via de website routeplanner, via de fietsersbond website. Ik kom telkens wel in het menu, maar als ik dan inloggen of plan een route aantik, wordt die even oranje en dan gebeurt er verder niets meer, erg onhandig. Wat doe ik fout?

Hoi Marjolein,

nee, de token is wat anders dan je inlognaam:

Inloggen en ophalen van bewaarde routes

Gebruik onze desktopversie (routeplanner.fietsersbond.nl) om een account aan te maken.
Plan een of meer fietsroutes en bewaar deze.
Op de pagina Mijn routes staat een zogeheten 'token' vermeld, een 8-cijferige code.
Tik deze token over via de app en je opgeslagen fietsroutes worden opgehaald.

dan zou ie het moeten doen!

Hallo,

Mooie App veel plezier van, via de code ingelogd. hij haalt alleen de routes niet naar de telefoon.
Verder kon ik niet uit de app opmaken hoe het werkte met inloggen en token code. Verder is het vervelend dat als je onderweg bent en even een foto wilt maken van je kinderen en dus uit de app gaat, de route ook verdwenen is.

Groetjes Freddy

Beste,
Wat is nu het verschil tussen de Android App en de mobiele website versie? Het menu is het zelfde en de Token problematiek is ook het zelfde. Ik zou op zijn minst verwachte dat de werking en functionaliteit dichter bij de gewone website zou liggen dan de gelijkenissen met de app en daarbij ook de problematiek.
Graag jullie reactie met name over het token (inlog) verhaal. Ik moet toch niet een code gaan onthouden terwijl ik een account heb?

Groet

Karel

Inhoudelijk is er inderdaad niet veel verschil in het gebruik van de mobiele website en de app. Maar omdat er alleen apps zijn voor android en Iphone, is de mobiele planner wellicht een uitkomst voor bijv. Windows Phone gebruikers. je vindt de mobiele website via www.m.routeplanner.fietsersbond.nl

Mede vanwege de beperktere schermgroottes is er bewust voor gekozen de functionaliteiten binnen de app te beperken. Dat neemt niet weg dat wij altijd blij zijn met opbouwende feedback, en dat wij deze zullen proberen te verwerken wanneer er weer budget beschikbaar is voor een update.

Mijn emailadres is vervallen en daarmee ook mijn inlogaccount(dacht ik). Maar ik moet nog steeds inloggen met mijn oude email. Kunnen jullie dat wijzigen??
Oud: j.rynja@12move.nl
Nieuw: j.rynja@gmail.com
Dank en groet, Joep Rynja

Op dit moment wordt er gewerkt aan twee apps voor Android en iPhone. De eerste bèta-versies zijn net klaar, later dit najaar worden ze officieel gelanceerd. Uiteraard zullen we dat ook op dit forum melden.

Naast deze twee apps is er ook een mobiele versie van de website (routeplanner.fietsersbond.nl) in de maak. Deze mobiele versie werkt gewoon in de browser van je smartphone, je hoeft hiervoor geen app te downloaden. Vooral handig natuurlijk als je geen Android of iPhone hebt.

Ik heb de app op mijn mobiel geinstalleerd en wil die gebruiken om een opgeslagen rondje te fietsen. Als ik de app open en wil inloggen krijg ik een melding dat ik een token moet hebben van de fietsersbond. Ik gebruik dan mijn inlognaam maar dan geeft hij aan dat ik niet goed ben ingelogd? Op de een of andere manier werkt dit bij mij niet goed, kunnen jullie uitleggen wat ik verkeerd doe?

Het leek me een hele handige optie, routes aanmaken op de desktop en inlezen op de app. Komt goed van pas voor onze as. fietsvakantie. Maar helaas, op mijn iPhone werkt het niet…

Wanneer ik de token op mijn desktop kopieer in de app en op ‘log in’ druk, krijg ik de melding ‘niet ingelogd’.
Ook wanneer ik eerst op de telefoon inlog met mijn account en vervolgens de token ingeef krijg ik nog steeds dezelfde melding en geen van de routes te zien die ik op de desktop heb aangemaakt :frowning:

Wie weet hier een oplossing voor?

Dank!
Bram

Ik zie in op de pagina Mijn routes geen 8-cijferige code maar ik zie het volgende :

Deze routes op de Routeplanner App bekijken? Gebruik de onderstaande code: 4 hoofdletters een streepje dan 4 hoofdletters b.v. AAAA-BBBB

Als ik deze intik in mobiel app, om in te loggen om de bewaarde planroutes te bekijken, wordt niet geaccepteerd.

Victor