Test: Regenjas van Susan Bijl (119 euro)

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/test-regenjas-van-susan-bijl-119-euro/

Susan Bijl is bekend van haar tassen, maar sinds kort maakt ze ook regenjassen. Eva Rensman van het Testpanel fietste ermee door de regen. Aanrader? Natte knieën Eva: Ik had hoge verwachtingen van de jas omdat hij zo lang is. Eindelijk geen natte benen meer, dacht ik. Helaas. Als je fietst wijken de panden en…

Moeten we tot in lengte van dagen vasthouden aan de regenjas van Tjerk Westerterp?

Ik vind The Great British Sewing Bee een leuk televisieprogramma.
Bij mijn weten is er ooit maar een regenjas gemaakt.
Een Made To Measure Rain Coat for children.
Season 7 Episode 5

Ik associeer Engeland met veel regen.
Het resultaat was schattig om te zien.
Maar of het ook effectief was?
Blijkbaar gaan modieus en effectief niet samen

De inschrijving voor seizoen 2024 is al gesloten.
Maar misschien heeft de redactie nog ideeen voor een opdracht nodig.

De aandacht voor het modieuze overstemt wat mij betreft wel wat al te veel de aandacht voor veiligheid. Binnen de Fietsersbond zal regenkleding toch vooral besproken worden in het licht van gebruik op de weg. Natuurlijk moet het als regenkleding functioneren. Maar zeker in regenachtige omstandigheden is de veiligheid van fietsers altijd in het geding. Mijn voorstel zou dan ook zijn om regenkleding in donkere kleuren überhaupt niet te bespreken en daarmee vooral te focussen op zichtbaarheid. Het is een gotspe dat regenkleding in de kleuren blauw en zwart nog steeds geproduceerd wordt. Laten we dat als bond vooral bestrijden!

1 like

Mee, eens, wat mij op valt aan regenkleding en fietstassen is dat er wel wat reflectiemateriaal op aangebracht is maar zo spaarzaam dat het nauwelijks toegevoegde waarde geeft.

Bijv een fietstas en een regenbroek:

Screenshot_20230728_002213

Waarom kan dat niet wat uitgesprokener wat betreft reflectiemateriaal?

De Rainkiss is wel goed beoordeeld door het testpanel.
Waarom?

Ik zie duidelijke verschillen vwb de plaats van de split tussen de Rainkiss en de The New Raincoat Go

Maar wat is het verschil tussen de capuchons?
De capuchon van de Rainkiss wordt geroemd door het testpanel.
Het is mij echter niet duidelijk wat de capuchon van de Rainkiss nu zo veel beter maakt dan die van Susan Bijl.
In beide gevallen is de capuchon ruim en overmaats.
Wordt het verschil gemaakt door een drukknopje extra ?

Graag een reactie van het testpanel.