Wanneer fiets altijd buiten staat: Beter belt of gesloten kettingkast?

Je hebt dus een fijne fiets waarvan je weet dat hij lang mee gaat maar omdat hij ouder is, is een reparatie “het niet meer waard” geef je het vijfvoudige uit voor een nieuwe fiets… Ik zou toch eens op zoek gaan naar een fietsenmaker die de ketting en tandwielen kan vervangen en vragen wat het gaat kosten.

Wat betreft die Gazelle Chamonix C8:

Screenshot_20220612_090117

  • Geen punten wat mij betreft voor de look, geen keuze wat betreft kleur en het woord modern komt niet bij mij op.
  • Goed: Nexus-8, rollerbrakes, naafdynamo
  • Slecht: Achterlicht op batterijen, goedkope verende elementen
  • Je hebt de reviews of de site van Gazelle gelezen?

Wat de kettingkast betreft vraag ik me af hoe die die kleinere vorm kan hebben, is dat door de kettingspanner? Hoe lang gaat dat mee?

Ik heb nog steeds mijn bedenkingen bij de verende voorvork ondanks de vijf jaar garantie

Een zadel kan je prima zelf vervangen, dus dat zou geen aankoopargument zijn.