Wat vinden we van de Muto?

Stella brengt onder een nieuwe merknaam ‘Muto’ een nieuwe e-bike uit met wat leuke functies zoals een klik systeem voor dragers. Ik heb nog niet eerder een e-bike gehad maar moet zeggen deze trekt me wel.

Ik heb alleen geen idee in hoeverre dit een degelijke fiets is en of Muto (Stella) een betrouwbaar merk is. Ik maak me ook zorgen om eventuele reparaties.

Heeft iemand hier al meer over gelezen en onderbouwde opinies over?

Niet veel bijzonders als fiets, ik denk dat je hier vooral met een marketing oog naar moet kijken, een quote (bron).

Stella zag mogelijkheden voor een vervoersmiddel voor mobiliteit in de steden. Al snel bleek dat hier binnen Stella geen ruimte voor was. Zij lieten een speciaal team in een startup vrij werken om zo een ideaal vervoersmiddel te ontwerpen

Wat ik zie ziet er uit als een normale e-bike met een gepatenteerd Click & Roll-systeem waar 25 accessoires (van kinderzitje tot boodschappenkrat) op passen die los verkrijgbaar zijn. Dan denk ik, gepatenteerd betekend dat je de markt alleen hebt dus een hogere prijs kan vragen.

De fiets (denk ik om de prijs “goed” te houden) heeft een voorwielmotor:

Die afneembare accu is mogelijk een plus maar hoeveel mensen doen dat nu echt als ze z’n fiets hebben en betekend het dat als je fiets parkeert je ook je accu mee moet nemen anders kan hij gestolen worden?

Opmerkelijk zijn ETRTO 559 (26 inch) wielen, goed voor minder grote mensen maar wel een uitzondering op de markt.

Brede banden is een goede keus, op het plaatjes lijk ik een riem te zien maar op het eerder gelinkte artikel lees ik gewoon met ketting, dat is wat meer onderhoud.

Bedankt! Daar heb ik wat aan :slight_smile: brede banden klinkt positief. Afneembare accu heeft inderdaad voor en nadelen.

Ik vind dat de website vrij weinig laat zien qua foto’s en video’s.

Heb je het gevoel dat het voor de prijs een goede fiets zou kunnen zijn of denk je dat het overpriced is?

Ze claimen dat het ook zonder motor licht trapt en dat klinkt wel fijn want ik zie in recensies van andere fietsen rond deze prijs dat dat juist vaak een minpunt is.

Onderdeel van de marketingstrategie is dat ze met pop-up stores gaan werken las ik ergens.

Dat klinkt als een prima mogelijkheid eens een proefrit te maken en dat zou ik doen dan kan je voelen hoe het zonder ondersteuning fietsen is en hoe de accu vast zit.

Wat betreft prijs laat ik graag anderen aan het woord.