Welk (montage)systeem is deze kettingkast?

Van een ouder model kinderfiets (22 inch, Loekie Explorer) wil ik de kettingkast vervangen.

De dealer geeft aan dat Loekie geen onderdelen meer levert voor deze fiets (te oud model, op basis van framenummer) Wie kan met me mee denken voor een aftermarket oplossing? Is dit een bekend type montage systeem (zoals bijv. Juno/Benjamin)

De OEM kettingkast bestaat uit 2 delen, een deel valt achter het kettingblad en schuift in de gleuf van de crank as:

Gemaakt met #!

Gemaakt met #!

Het tweede deel gaat voor het kettingblad langs en bedenkt de gehele ketting tot en met de achternaaf. Deze klikt bij de trapas aan het 1e gedeelte vast.

Gemaakt met #!

Het lijkt erop dat de kast aan de voorzijde gemonteerd is op een hulpstuk - een beugel, die tussen het bracket en de rechtercup van de (vierkante) trapas geklemd wordt. Dat is gebruikelijk. Niet alleen bij kinderfietsen. Helemaal zeker ben ik niet, want ik zie geen grote metalen beugel.

aanvulling: op de tweede foto is (het bovenste deel) van de zwarte beugel te zien.

Bedankt @Sjef voor je reactie. De foto’s zijn niet heel duidelijk zie ik, maar er zit geen metalen beugel gek genoeg. Wat je op de foto ziet is het restant (geknapte) stuk plastic kettingkast.
Ik ben dit ook niet gewend zo dat er helemaal geen montage plaat zit op die plek. Z eentje met een boemerang vorm bijv. of zo’n vierkante met 4 hoekjes eraan.
Deze kast klikt met een achterkant en voorkant (of eigenlijk beter gezegd: een binnenkant en buitenkant) tegen elkaar aan. En de kast schuift in de gleuf die aan het bracket/trapas zit.

Ik trek voorzichtig de conclusie dat er dus een beugel of iets van een montage systeem op het bracket/trapas moet komen wil ik een aftermarket kettingkast erop monteren…

Ik meen dat zo’n beugel meegeleverd wordt met de kast.
Kijk hier eens:

1 like

He dat is een handig overzicht! Ik meen die al eens eerder gezien te hebben, maar kon het zelf niet meer vinden afgelopen week…

Ik ga gewoon een complete kettingkast bestellen incl. bevestigingsmateriaal.