Welke Hybride Sportfiets Heren +/- 750

Beste mensen,

Totaal geen verstand van fietsen dus vandaar een account hier aangemaakt voor advies.

Ik ben op zoek naar een degelijke sportieve hybride fiets voor bijvoorbeeld fietstochten, woon-werk verkeer e.d. Belangrijk is dat hij licht is, voldoende versnellen heeft, voorkeur voor Hydraulische schijfremmen en gewoon goed en comfortabel rijdt.

Ik ben zelf 1,79 cm en 84kg .

Tja, heb je ook een budget in je hoofd?

En waarom heb je een voorkeur voor hydraulische schijfremmen?
Mechanische schijfremmen zijn uitstekend en vergen weinig onderhoud. Ook velgremmen voldoen over het algemeen prima.

Voor nu even: Duitse merken (Stevens, Cube, Canyon, Focus) hebben doorgaans een prettige prijs/pret verhouding. Je kan de websites van die merken gebruiken om een idee te krijgen in welke richting je verder wil zoeken en dan heb je misschien ook een richting voor het budget dat je wil besteden.

Oops, sorry, +/- 750 euro. Ik was dit vergeten duidelijk te melden. Mechanische schijfremmen mag ook… zoals ik zei ik weet echt niets van fietsen. :slight_smile:

Met €750 zit je aan de onderkant van de markt voor een nieuwe fiets, maar een paar voorbeelden:

Een City Bike, 13,5 kg, voor €819, met velgremmen:

Een sportieve hybride, 11 kg, met schijfremmen, voor €919 (waarschijnlijk boven je budget)

En, meer een stadsfiets, 16,2kg, met schijfremmen voor €769
Deze heeft voorvorkvering en die is eigenlijk overbodig.

Dit zijn zo ongeveer de richtingen waarin je kan zoeken met jouw budget.

Een alternatief is dat je op marktplaats op zoek gaat, daar kun je voor weinig geld vaak prima fietsen op de kop tikken, maar daarvoor geldt dat je er wat verstand van moet hebben.
Je kan ook kijken bij een lokale dealer wat die beschikbaar heeft aan inruil- of opruimfietsen. Overjarige modellen werden voorheen met forse kortingen van de hand gedaan, maar de kans is groot natuurlijk dat met de huidige lange levertijden de opruimfietsen al lang zijn opgeruimd …

Aan de bovenkant van je budget maar prima:

Toch zou mijn advies anders zijn: Ga eens bij je lokale fietsenmakers kijken voor een goede tweedehands. Dit soort sportievere fietsen hebben een open ketting en dat betekend dat je ergens tussen 3000 en 6000 km de ketting moet vervangen en ik vermoed dat je dat niet zelf doet.